bøøø Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Sønnen min på snart 5 mndr. har nå to dager fått smaksprøve på grøt (Nestle Havregrøt, ris og hvete), begge gangene har han blitt rød flammete rundt munnen. Dette har også skjedd en gang tidligere når han drakk Nan1. Det har gått bort etterhvert. Nå lurer jeg på om han kan være allergisk mot noe. Han har aldri reagert på noe tidligere, jeg fullammer. Noen med erfaring fra lignende?
Sjalabais Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Har ikke erfaring med baby-allergi, men egen allergi og familie/venners allergi. Ut i fra hva jeg vet om Nestle sine grøter, så er det vel mme i de? Eller stemmer ikke det? Hvis det er det, så høres det ut som om gutten din er allergisk eller intolerant mot kumelk-produkter. Kontakt legen din og få en henvisning til en spesialist på allergier. Sier legen din at gutten er for liten til å testes mot denne typen allergi, så er det tull. T.o.m. nyfødte kan testes, men det må gjøres av spesialister. Han vil få i seg kumelk-proteiner og muligens også lactose gjennom melka di, men det er mulig at det vil tåles bedre når han får det sånn. Dette er jeg ikke sikker på. Det kan også være noe annet i disse produktene han ikke tåler. Så gå til legen og få en henvisning til en spesialist.
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Jepp, enig, nesten helt sikkert kumelkprodukter han reagerer på. Prøv grøtene du skal blande med melk, og bland med mm. Disse grøtene skal ikke inneholde melkepulver.
bøøø Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg synes det er litt styr med denne pumpinga og dessuten så jeg på pakningen på et par av de som skal blandes med melk, der var det spor av tørrmelk. Så jeg har nå vært i helsekostbutikk og kjøpt risgrøt og rismelk, det reagerer han ikke på, så da får vi se etterhvert... Kjedelige saker om han er allergisk da, noen flere som har erfaringer med slikt???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå