Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Har hatt ekstremt mye håravfall like etter eggløsning/befruktning. Når jeg drar i håret,og når jeg dusjer og på hårbørsten. Har dette noen sammenheng med å miste ? Jeg er 5+3 i dag, og fikk blødning. Regner med jeg nå har mistet, for 3 gang på rad. Tror jeg hadde det slik de siste gangene jeg var gravid også...men husker ikke helt. Jeg har nå mistet på samme tidspungt hver gang. Enten via MA(mistet grav.sympt) eller SA.(blødn som lyn fra klar himmel) Et annet sp.mål er : Mistet jeg allerede på lørdag ?? Da fikk jeg 4 kraftige stikk midt i livmor-området. Jeg håpet det bare var livmor som strakk seg, men det er slett ikke sikkert. Bare deppa.....
kibimor - Johanna og søstrene Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg vet ikke noe om dette med håravfall.. Det jeg vet er at du etter å ha mistet 3 ganger har rett på oppfølging av lege og utredning for å finne grunnen til at du mister. Kanskje trenger du hormoner til uke 12 for å klare å holde på fosteret? Eller kanskje du har mye fettstoffer i blodet som gjør at du trenger blodfortynnende midler i svangerskap? Altså, det finnes mye som kan gjøres..bare de finner ut hva som er årsaken til at dere mister. Kontakten fastlegen din, og forlang utredning! Håper det går bedre med dere! Og du...du har vel ikke fått bekreftet aborten enda har du vel? Kanskje ikke alt håp er ute? JEg blødde kraftig i uke 11, men i magen lå ei lita jente å sprellet verre.. Klem
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg vet jeg nå har rett på utredning, og snakket med legen om dette i dag. Jeg fikk time hos UL på gyn i neste uke, for det er for tidlig å si noe fra eller til ennda, sånn i forhold til str på forsteret. Det er nå gyn på sykehuset som skal sette meg videre på utredning, så jeg må vente til neste uke med å få vite noe mer om det. Testen hos legen i dag, var positiv, og jeg har sterk ømhet i brysstene, så jeg har et ørlite håp ennda. De forrige gangene har sympt avtatt på dette tispunget. Vårt første barn ble til uten problemer av noe slag i sv.skapet, så jeg stiller meg i grunn uforstående til det som nå har skjedd i ettertid. Tenker mye på mitt valg av preventiver vel et år etter hun ble født(KS). Jeg valgte noe som var relativt nytt den gangen(4 år siden) , og det var noe som heter P-STAV. Det var en bøyelig stav som ble operert like innenfor hudlaget på overarmen, og skulle frigi hormoner lik de som er i p-piller. Jeg hadde ingen problemer med å ha den der, og kjente ikke noe til den. Det eneste jeg stusset ved, var uregelmessig mens, den kunne stoppe opp for en dag, for så å fortsette til 6-7 dager tilsammen. Og komme uregelmessig. Jeg tok ut staven etter 2 år(jeg hadde lov å ha den inn i 3) for vi ville planlegge nr to tidligere enn først tenkt. Her er vi, vel 1 1/2 år etterpå, og mistet 3 ganger på rad. Men legen bedyret at dette var normalt med uregelmessig mens, og at det ikke skulle være noe farlig å buke den. I ettertid ble syklusen min veldig uregelmessig etter at jeg tok den ut, men stabiliserte seg et halvt år etterpå, like før jeg ble gravid første gangen. Senere har den vært så å si presis på 30 dager, fram til nå. Likevel fortsatte det med at mensen stoppet opp på dag 3-4 for så å komme tilbake på dag 4-5 fram til helt spottefri ved dag 10-11. Oii dette ble laaangt utenfor tema, men jeg måtte bare skrive det :-)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Overhodet ikke vondt ment... men hva med å spørre på 1.trimester? Der er kanskje flere i samme situasjon? Jeg husker forøvrig at jeg mistet masse hår...her egentlig gjort det hele veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå