Gå til innhold

Tørr dere stole på UL ang kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg var på UL igjen idag og spurte på kjønnet.Men veit ikke om jeg tørr å stole fult og helt på det....så da er jeg jo egentlig like langt....:)

Hun sa at UL ikke var 100 % sikkert så...

Men hun sa at hun så 2 streker og at det dermed var jente.

Hva tror dere andre som har spurt på kjønn og fått vite det?

Jeg må desverre være anonym pga at jeg ikke vil at noen i familien skal vite hva vi får...så beklager:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg så selv, før jm viste oss på skjermen, at det ble en jente. hun sa at det ikke var 100% sikkert, men hun så ingenting som tydet på at det ble gutt iallefall... så, jeg velger å stole på det kjønnet man får vite på UL. :)

lykke til! :)

Skrevet

bare stoler på det skal på 3d ul i tilegg da så da blir det enda mere sikkert en gutt venter vi=)

Skrevet

... Det har stemt på meg før! Men det er jo slik at når man forteller at man vet hva man får, så kjenner gjerne folk noen som kjenner osv.... som fikk vite feil kjønnn! Og til denne historien hører gjerne med et helt blått eller helt rosa barnerom og masse klær i feil farge... osv!

Jeg forholder meg til at jeg har fått vite gutt denne gangen, og tror på det! JEg har heller ikke møtt et menneske som har fått vite feil, bare hørt om via andre og kildematerialet har vært spinkelt! Ingen førstekilder.

Jeg maler ikke noe rom og jeg kjøper bare det vi trenger i litt sånn allround fine farger! Det er jo umiulig ikke å ha det i tankene i forhold til både vogn og voksipose og alt, men det går ann å styre unna de mest hysteriske kjønn-kjennetegn-fargene! Nå er jeg heldig, fordi dette passer min holdning uansett! Men mår ungen er der, så pynter man uvegerlig opp både på og rundt ungen på en måte som passer gutt eller jente....

Så jeg tar det sånn passe alvorlig, jeg deler kunnskapen om at vi får en gutt, men ingen kan jo gjøre noe med det om det viser seg å være en jente....hahha! Er det en hemmelig frøken isteden for, må vi jo bare omstille oss rett og slett! Det er mine tanker om denne saken..... sist var jeg liksom redd for å ta feil og kjente litt skyld ved å glede meg til jenta mi, for tenk om det var en gutt! denne gangen vet jeg at det ikke er noe problem!

Skrevet

Stoler ikke på noe nei;-) Fikk vite kansje gutt på første UL og jente på 2UL. Ikke samme plass jeg fikk sjekka det. Så velger å vente til etter barne er født med å male barnerommet:)

Skrevet

Jeg var på første UL i uke 14.. og jeg så uten at legen burde si noe at det var gutt.. TYDELIG.. hun bekreftet det.. sa at det så slik ut! ;) Var igjen på den ordinære i uke 18.. og det var vist tydelig der å at det var gutt... så her er det lyseblått.. ;)

Skrevet

Jeg trodde to streker var gutt og tre streker var jente...

To streker = testiklene

Tre streker = klitoris og eggstokkene

Jeg skal ikke si jeg er helt sikker på om dette alltid stemmer, men det er helt tydelig 3 streker på ul bildet til datteren min (som snart er 2).

Skrevet

kanskje idiotisk av meg å skrive dette.. men jeg håper egentlig at min ul var feil.. de sa gutt.. jeg vil ha jente.. mannen min har gutt fra før.. så har jo gutt liksom

Skrevet

De av dere som får vite kjønn og ikke tør å stole på det... Hvorfor vil dere egentlig vite da???

Dette er ikke ment som et krast innlegg eller noe sånt, mener ikke å fornærme noen her. Jeg klarer bare ikke forstå hvorfor man ikke bare venter med å få vite kjønnet, hvis man velger å ikke stole på det uansett.

Skrevet

Har to venninner som fikk vite bare et par uker før fødselen at de skulle få jente. Men begge endte med å få gutter. Mulig de er litt dårlige på å se sånt hos de lokale gynekologene her... Stoler ihvertfall ikke blindt på det om vi får vite noe om kjønn ved UL.

Skrevet

Det går an å be om å ikke få vite kjønn....

Vi sa fra at vi ikke ville vite, da vi ønsket å vente til fødselen.

Misforstå meg riktig... Jeg forstår at mange vil vite på forhånd hva de får av kjønn, av ulike grunner. Det jeg ikke forstår, er de som vil vite men ikke vil stole på det. Jeg mener man kan likegodt vente med å få vite det da.

Men det er min mening...

Skrevet

Vi har fått vite å 2 ultralyder nå at vi venter jente, så stoler på det. Skal på ny ultralyd 16.10 så da får vi se om det fortsatt stemmer. Har begynt å kjøpe bittelitt rosa, så håper jo det stemmer. Ellers blir det stakkars gutt med rosa klær ;-)

Skrevet

Hm... jeg ville egentlig ikke vite hva det blir.. Men sambon var veldig på at vi måtte vite det.. så jeg ga meg.. Hadde vel ikke klart å ikke fått vite det heller tror jeg. hehe ;)

Skrevet

jeg venter iflg ul jente nr 3. Men kun på bakgrunn at det ikke kunne bevises at det var noe som tilsa at det var gutt. Jeg regner da med at han mente testikler.. Har vært på tre ul, èn i uke 11 ca, en i uke 17 og en i uke 21. Først på den siste turde legen å si noe. Når jeg spurte hvor sikker han var, svarte han 80 %... Så jeg tror på det, men avventer de største investeringene i rosa, ja..

Skrevet

Fikk vite på UL i uke 19 at vi ventet jente 100% sikkert, var på ny UL i uke 22 denne gang 3d UL. De sa 100 % jente der også... Klarer ikke helt å tro det enda... Sikkert fordi vi har 3 gutter fra før ;o)))))

Bare det er friskt er det som teller nå ;o)))

Skrevet

Sist fikk jeg vite at jeg skulle få jente ( Jm sa at i dette tilfellet kan jeg si ganske sikkert at det er jente) Så jeg kjøpte rosa - men ut kom en liten gutt!

Nå er jeg gravid igjen og skal på UL i slutten av november, hvis de sier jente nok en gang stoler jeg ikke på det - da kommer jeg til å ta en UL til. Sier de gutt stoler jeg mer på dèt, ser de testikler og en liten tiss, så ser de det jo, kan jo ikke være noe annet i alle fall var det slik for søsteren min, det var ikke den minste tvil :-)

Men kanskje kommer det an på størrelsen også - min gutt har ikke det største utstyret for å si det sånn, men fetteren hans derimot - å fytti katta ;-)

hi-hi...lykke til!

Skrevet

Vi stoler helt på det!!

Var på 3d ul i uke 18. Jordmor så med en gang hva det var og vi fikk med et tydelig bilde av tissefanten:)......ingen tvil,men det kan jo ha noe med 3d å gjøre...at det er lettere å se da liksom.

Skrevet

En av grunnene til at de sier at de ikke er 100% sikre er at de ikke har lov å si det 100% sikkert.

Er jo også klart at det i enkelte tilfeller ikke stemmer.

Kommer og litt ann på hvor dreven legen/jordmor er på å se etter kjønn.

Skrevet

Jeg var på ul i uke 20, og vi så alle helt tydelig gutteutstyr. Fikke med masse bilder, som også viser gutteutstyret. Tror ikke det er mulig å ta feil da... Hva skulle det ellers være vi så? Tror det er større sjanse for å ta feil når ul viser jente. Når ul tydelig viser gutt er det vel liten tvil......? Tror også at tidlige ul oftere viser feil enn de fra uke 19-20 og utover.

Jeg er 110 % sikker på at vi venter gutt. Hadde ul vist jente hadde jeg ikke vært like sikker.

Skrevet

Jo, jeg stoler 100% på UL. Vi så det tydelig at det ble en gutt!!

Jordmora var svært sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...