Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Før vi fikk barn var vi så forelsket i hverandre og følte at vårt forhold kan tåle alt ....men etter en tøff graviditet (uten sex) og en depresjon etter fødsel (som varte 6 mnd) er vi sååååå uvenner at jeg vet ikke hva vi skal gjøre. Vi går hos psykolog og jeg prøver så mye å gjøre ting bedre mellom oss (han sier at ja, jeg gjør veldig mye, så det er ikke noe som jeg bare tror). Han er så pasiv. Hva skal jeg gjøre? Vi er forskjellige men før fant vi ting å gjøre sammen, men nå selv om han er sammen med oss, er det tydelig at han kjeder seg (han nekter selvfølgelig) Hva skal/kan jeg gjøre for å få han til å nytte tid med meg/oss? Kan han bli forelsket i meg igjen? og hvis ja hva må jeg gjøre? Please hjelp meg med gode råd/meninger/tanker osv.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 hm, vanskelig. ikke kjekk situasjon å være i. Prøv å la være å tenke over at han er så passiv, tenk heller at endringen i ham må komme gradvis, over tid. Gi ham litt mer tid. Det er flott at du prøver å få et bedre forhold, men han må jo også være med selvsagt hvis det skal fungere. Vær snill og god mot ham i hverdage, ros ham for ting han gjør bra, når han er med barnet deres etc Si at barnet har spurt etter pappa når han er borte etc etc ting som nærer egoet han og gjør godt for sjelen hans. det er godt for ham å føle seg attraktiv ovenfor deg og at han er verdsatt. Men ikke tøm deg og bli helt oppoffrende, det er en balanse. Jeg ville ha sørget for å finne på ting uten for hjemmet, uten ham også innimellom. Slik at han kan savne deg litt og i de stunder ønske at dere dro ut for å finne på noe sammen. På enkelte områder er menn litt enkle, prøv å bring sexen og nærheten inn igjen i forholdet. Generelt sett føler kvinner for sex når nærheten er på plass, mens menn føler nærhet via sexen. Så du kan jo sørge for at dere er nær hverandre ofte på den mannlige måten, så kaskje han føler at ting går bedre mellom dere og at det etterhvert viser seg i en mer aktiv oppførsel. Har dere sex i denne perioden her? håper det ordner seg for dere, godt at du har kommet deg ut av depresjonen. lena
anjelixa_fikk jente 14 mars :) Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 øhhhhh ..... Lena, er du mann?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 he he, nei, men gikk litt raskt i svingne her, så trodde jeg var inne på parforhold debatten, ikke far svarer mor siden. men uansett, hvis du er mann kunne du jo brukt muligheten til å svare henne:) lena
Yris Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Har nettopp vært på andre siden av et forhold som kan ligne litt på denne situasjonen. For at forholdet skal være tilstede må begge ha et ønske om at forholdet skal gå videre. Det finnes mange som lever i sammen med sine samboere av "gammel vane", de har aldri tenkt på alternativer til samboerskapet de er inne i. Et symptom er manglene vilje til å gjøre noe for å redde forholdet. Forhåpentligvis er dette ikke tilfellet hos dere. Jeg tror at det som trengs er samtaler, og å bryte de rutinene som finnes i forholdet. Slå av den tven, kom dere bort fra pcen, og sett dere i sofaen. Dere må finne igjen hverandre. For vår del ble dette til en hel masse snakking og grining omhverandre, men så er vi også i ferd med å finne tilbake de vi var glade i. For min del, må jeg komme meg bort fra PCen nå -Mann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå