Gå til innhold

TE


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen typer te man skal holde seg unna under graviditeten? Skjønner at te med koffein ikke er bra, men hvilke andre te-typer bør man unngå? Jeg elsker Roibush-te (uten koffein), drakk det i store mengder i forrige graviditet, men SA i 8. uke. Kan det være pga teen? Har lest at det er flere urter man skal unngå, men har ikke sett roibush nevnt noe sted.

Noen som kan hjelpe? jeg kan ikke gå en dag uten varm drikke og kaffeinntaket vet man jo bør begrenses.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Norge er det såpass streng kontroll på det med urter at alt du får her er helt ufarlig .

Urter / planter er legemiddler og derfor under streng kontroll i næringsmiddler og tilskudd .

Kun det som IKKE er påvist virkning av div slag kan selges , alt annet er legemiddler .

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt korrekt at man skal være forsiktig med urter under svangerskapet, dette fordi man ikke har nok dokumentasjon på hvilken effekt dette har på fosteret.

 

Men det er også korrekt at det er så strenge kontroller i Norge på produktene som er tillatt omsatt i butikker (ikke på nettet!). Det er derfor det på nesten alle preparater som inneholder noe annet enn Omega 3, folat eller C-vitamin, står advarsler om at gravide bør ikke ta produktet uten i samråd med lege!

Og det råder jeg dere til å forholde dere til.

 

Det er helt trygt å drikke te, også med koffein, selv om man skal være måteholden med koffein under svangerskapet.

 

Det finnes ingen grunner for at man ikke skal kunne drikke Roibush! Og jeg er ganske overbevist om at det ikke er noen sammenheng mellom din SA i uke 8 og teen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...