Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Min manns familie er helt tussete når det gjelder gaver! Selv de over 50 år teller gavene de får og konkurer om å få flest! Men problemet er dette: Svigermor kjøper gaver på vegne av oss til tantene, onklene og søskenbarna. Det er dyre og mange gaver. I desember kommer julegaver. I desember kommer hun med kassalappene og forteller oss at hun har ordnet det i år også! Huin tar med seg gavene fra oss og leverer de sammen med deres, og skriver på merkelappene selv gjør hun også! Når vi sier at vi ikke ønsker å gi gaver til alle, sier hun at da blir de så skuffet. Særlig de ufifte og barnløse pga.de har så få de får gaver av. Vi har lite og ingen kontakt med de fleste av de. Vi får mange "glassting" og ender opp med tilgodelapper på glassmagasinene rundt omkring. Hvorfor kan vi ikke bestemme selv? Liker ikke å få ting tredd nedover hodene våre.
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Herlighet, her må du bare sette foten ned! Sånn kan du rett og slett ikke la svigermoren din holde på. Nekt å betale, og si fra i klare ordelag at den slags oppførsel finner du deg ikke i. Si at du selv velger hva du kjøper i julegave, og til hvem. Fyttigrisen, fins det virkelig så mange "gærne" svigermødre (og mødre) der ute?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Svigerfroeldrene mine kaller meg sær og verre ting når jeg sier de imot. De bare tar seg til rette med ordene " slik har det alltid vært i familien vår". Utad skryter de vedlig over samholdet, men jeg vet at de har feider og at det er flere av nære familienmedlemmer som ikke snakker sammen. Men dyre status gaver det gir de hverandre likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå