Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert blitt spurt om 1000 ganger før, men... Hvor mye tran gir dere til babyen ( ca. 1 mnd.) og gir dere tran på skje, eller med sprøyte? Lurer fælt på dette her, og føler jeg må komme igang med tran snart....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aldri gitt tran jeg..

syns det er så fælt...

snuppa her fikk D-dråper til hun var 10mnd, begynte da med Biovit.. ;o)

Skrevet

Får men kjøpt d-dråper i dagøigvarebutikker eller må man på apoteket?

Skrevet

Hej! Min son är 5 månader och får 2,5ml tran. Vi började tidigt, vid 6veckor tror jag det var. Läkaren sa att vi skulle starta med 2,5 ml och öka gradvis till 5 ml mär han är 6 månader. Vi har använt sked hela tiden, fick på apoteket. Det har gått väldigt bra. Vi ger det när han klätt av sig för att bada eftersom det gärna kommer lite utanför och det kan sätta fläckar på kläderna. Lycka till!

Skrevet

Vi begynte med tran når hun var fire uker. Dersom babyen bare brekker seg og ikke vil ha i det hele tatt hadde jeg nok gitt opp etter noen forsøk. Men, vi har gitt med teskje fra starten av og selv om det ikke alltid går like mye inn har hun aldri brekt seg og smiler ofte når hun ser tran flaska. Tror det er en fordel å gi tran framfor D-vitamindråper så lenge de klarer å ta det, men ikke tvinge dem. Kan legge til at mammaen må ta trantabletter for hun orker ikke smaken. Tulla på 7 mnd liker derimot tran bedre enn grøt med frukt i.. skjønne det den som kan.. Lykke til iallefall.

Skrevet

Jeg har gitt ran fra han var 5 uker. Gir med t-skje. Begynte med en liten t-skje og har økt gradvis. Han er nå 5,5 mnd og jeg gir to t-skjeer hver morgen. Det har ikke alltid gått så lett, men han synes det smaker ok, tror jeg =) Jeg gir han tranen uten klær på, for det gir veldig flekker og lukt ved søling...

Skrevet

Jeg blander en teskje med tran i mme hver morgen jeg, og har gjort det siden han var 3mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...