Gå til innhold

Vil han forandre seg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd på nytt med barnefar, men det funker dårlig. Han klarer ikke å prate!! Hvis jeg tar opp ting m han, så svarer han ja, skjønner det, og ja ja ja... går fint å snakke om dagligdagse ting, men så fort det er noe med mening, som handler om oss og følelser osv, så kobler han på en måte ut. Svarer ikke, blir stille i et par minutter helt til jeg sier noe på nytt. Ja jeg skjønner det, stille.... ja sånn går det da. Jeg blir GAL! Han sier han prøver å forandre seg, men han klarer det jo tydeligvis ikke.

Har dere noe tro på dette???????? Hjelpes!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han skal vel greie det, hvis han virkelig VIL, og virkelig PRØVER.

Han jeg var sammen med var slik, greide ikke snakke om følelsene sine. Dette var et problem for oss lenge, og vi snakka mye om det. Han ville virkelig forandre seg, og jeg ville hjelpe han. Så da vi skulle snakke om følelser og om forholdet, så ble det til at jeg ga han goood tid, lot han tenke ut ordene selv, hjalp han litt der det trengtes. Tålmodighet var et av stikkordene her.

Ikke vet jeg om din mann greier å jobbe med dette selv, men han må da prøve hvertfall.. =)

Lykke til! =)

Skrevet

Han sier han virkelig prøver, men jeg ser ingen forbedring på 1 1/2 år hvertfall.... :(

Skrevet

Det er jo noe som heter at man kan ikke lære n gammel hund å sitte..

Jeg vet ikke jeg, men hvis dere har prøvd alt, og han fremdeles ikke viser noen forbedring, så kanskje man burde gjøre noe?

Har dere prøvd familieterapi forresten? Kanskje det kunne hjulpet?

Skrevet

har ikke prøvd familieterapi... men tror han kunne trengt seg en tur til psykolog, en som kan klare å åpne han litt...

Jeg tror ikke han klarer å forandre seg av seg selv...

Skrevet

Nei, det er godt mulig han trenger hjelp til det.

Ta kontakt med familievernkontoret, de er jo kompetente folk, så kanskje de kan hjelpe han. Det er jo gratis oxo. =)

Ønsker deg masse lykke til hvertfall, vet hvor tungt det er å leve med noen som ikke greier å snakke om ting...

Skrevet

takk takk =)

Skal høre m han om han er villig til å prøve litt terapi, det er han som trenger det!!! ;o)

Skrevet

Du sier han trenger det..... men han har jo problem med å snakke med deg om disse tingene, derfor trenger DERE det... :-)

Ikke skyv alt over på han, kan hende han distanserer seg ennå mer. Dersom dere vil få forholdet til å fungere, må du også bidra. Ergo, dere må begge prate og lære å prate med hverandre.

Familievernkontoret kan være veldig fornuftig for dere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...