paula28 Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Vi skal holde barnedåp snart, vi blir rundt 15-20 personer. Vi leier lokale. Men hva er greit å servere? Prisen på leien av lokalet er litt dyrt, så vi vil ikke at maten skal være altfor dyr. Hva er ca prisen hvis vi bestiller koldtbord? Eller så lurte vi kanskje på å lage viltgryte med kjøttdeig.. Er det "fint" nok til dåp? Andre forslag?
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Viltgryte er absolutt fint nok! Ris, salat og grove rundstykker og smør til, så har du et helt flott måltid. Til kaffen trenger du bare et par-tre kaker, og det er det helt garantert noen i familien din som hjelper deg med! Du kan jo smelle til med ei fin dåpskake, med marsipanlokk og fin dåpspynt fra et bakeri selv også, det koster ikke så mye. Lys, servietter og pynt fins billig på f.eks. Nille, Europris og Max50. Hyggelig stemning, blidt vertskap som ikke bekymrer seg for økonomien og hyggelig og litt pyntet lokale betyr mye mer enn at det er mengder med dyr mat! :-)
Lystpåentiljeg Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Vi har vært i to dåper hvor vi har fått gryte, og det er jo helt ålreit. Skulle gjerne hatt noe såpass enkelt selv, men er så lei av det jeg kjenner til av gryter, ikke noe som frister MEG liksom... Tips ?? Lager man gryte så kan man jo kjøpe kjøttdeig på tilbud, jegergryte koster 6kr pakka her, så det er også billig. Og med en frisk salat og noen kuvertrundstykker til, så er jo maten i boks. Veldig enkelt og greit. Slipper eget personale som styrer også. Rydde bordene kan man jo alltids gjøre selv + få litt hjelp til. Så tar man heller kjøkkenbiten selv, etter at gjestene har gått.
livetimammasmage Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Hva med Sodd? Det er megen vanlig her i trøndelag iallfall bilig og veldig godt, selv skal vi ha dåpen hjemme, skal vel ha oksestek tror jeg til mat
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 jeg serverte potet, kald laks, rømme og agurksalat i min sønns barndåp. alt bortsett fra poteten kan gjøres klart dagen før, så det var veldig lettvint. Husker ikke prisen, men det ble ikke dyrt, koldtbord hadde blitt mye dyrere! hadde 20 gjester og alle likte maten godt
lillejenta123 Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 tror vi skal ha snitter! det er godt også trenger man ikke sitte ved et spisebord for å spise det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå