Gå til innhold

Bæresele fra baby bjørn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere bruke den til barnet? Noen som har den sm støtter ekstra opp i korsryggen? Noe hjelp, er litt plaget med smerter der etter fødselen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg husker ikke helt når jeg begynt å bruke den...men det var før 6 ukers kontrollen iallefall..men brukte den bare litt inne i begynnelsen..når hun gråt litt og sånn..ble tungt å bære henne heletiden... hun sovnet alltid med engang jeg satt henne oppi den....

men jeg har ikke den med ekstra støtte.... tror nok at det er lurt å ha den... blir tungt i lengden

Skrevet

de skal visst ikke brukes før barnet blir for tung å bære i de. bruk bære sjal eller slynge i stedet, da minsker en sjangsen for at babyen får rygg lidelser senere i livet.

har selv sjal og hotsling, er veldig fornøyd med dette. har arvet en babybjørn også, den er ikke så gunstig som de andre.

Skrevet

Begynte med den helt fra babyen var nyfødt, pga urolig baby (kolikk?). Synes det gikk greit. Pass på å få krysset i ryggen så langt ned som mulig for å spare ryggen din. Spurte en fysioterapeut om det var skadelig for barnet, men det er det ikke. På de helt små må du holde hodet, evt. støtte det opp med noe inni bæreselen. Husk å justere etter lengden på babyen (nederst på selen). Vi var ute og reiste når babyen var 6 uker, og da bar vi ham i selen i 2 timer (han sov). Senere er det en fordel å venne babyen til å ligge en del på gulvet, for som fysioterapeuten sa, kan for mye i bæreselen i våken tilstand gjøre han mindre fysisk sterk (samme som vippestol), fordi det blir mindre trening enn når han ligger på gulvet.

Jeg plages med ryggen, og det er i alle fall MYE lettere å bære i bæreselen enn å bære i hendene! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...