Gå til innhold

Allergitabletter???


Cam_gutt_4_6

Anbefalte innlegg

Var på besøk hos svigermor i helgen, og er allergisk mot hunden deres. Ute å huske på det 7 uker gamle knøttet i magen, så spiste jeg en Clarityn. Er det noen som vet noe om det er noen stygge bivirkninger av dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke tenke meg at en eneste tablett får konsekvenser, men siden jeg har mange allergier selv, så har jeg sjekket litt rundt omkring. De "nye" allergimedisinene som de fleste bruker i dag er ikke testet mot graviditet, og anbefales ikke å bruke. Hvis du skal besøke svigermor igjen under svangerskapet, så det kan hende at du bør skaffe deg allergimedisiner av den gamle typen, som er testet mot graviditet. Se denne siden: http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1550&ID=5795

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk fro svaret Znorkfrøken! Jeg tenkte å heller satse på rennende nese, tett hode og sår hals neste gang. Jeg sjekket listen din, og Clarityn er ikke anbefalt gravide pga mistanker om økt misdannelses frekvens! -Fikk litt hetta nå, men jeg tok bare en, så det bør helst gå bra.. Skal ringe legen min for sikkerhets skyld.

 

Takk igjen,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...