Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 mannen min sa at vi fikk se om jeg fikk være med på julebord med jobben hans. lurte på om det er vanlig at begge blir invitert?
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Er vanlig dersom den ansatte er sammen med noen ja... Hvertfall det jeg har hørt! Men, mange ganger den du må betale selv..fordi de har firmaet har et budsjett å gå etter.. Å da regner de ikke med samboerne/ektefellene til deres ansatte
snartmammapåny Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 tror det vareierer fra jobb til jobb. Spørst jo selvfølgelig på tradisjonene til bedriften. Og så er det jo opp til de som jobber der og de som planlegger årets julebord og... På min jobb er det helt vanlig at det er med følge, og alt er inkludert (fly hotell og alt som følger med) På min sambo sin jobb er det litt forskjellig, kommer annpå hvor mye penger de har fått inn i løpet av året tror jeg. Var vel ett år de gjorde det litt "lite", bare for de som jobber der, men ellers har det vært med følge.
liten gutt & spire Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Hos oss er aldri samboer/ektefelle/kjæreste aldri med på julebord... Har en følelse av at det er sånn 50/50.
Mille-k Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 På jobben min har vi ikke samboer/ektemann med, tradisjon at det er fest for bare ansatte.
rødhette* Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Det varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass. Tror det er vanligere i private bedrifter enn kommunale/statlige, at partner blir med. Da jeg hadde ekstrajobb i privat bedrift, var det med partner, mens nå som jeg er fulltidsansatt i kommunen er det ikke vanlig. Sambo som er statsansatt har heller ikke mulighet å ha meg med. Jeg syns egentlig ikke det gjør så masse. På et julebord skal man jo være sosial med de man jobber med - da kan man heller klare seg uten partner den kvelden, i stedet for å få et ansvar om å "passe på" partner.
tigergrrrl Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg ble skikkelig overrasket da jeg skjønte at julebord for ansatte i det offentlige bare er for den som jobber der. Hos oss går midlene til julebord fra en velferdskasse, som utgjør den nette sum av kr. 350 pr snute. Ikke så mye å feste for nei. Så vinlotterioverskuddet går til å finansiere julebordet. Var sammen med en som jobbet i det private før- og der var det greier der... Oi oi oi.. Nei, en må nok søke seg over i det private og helst til et firma med skikkelig økonomi og tradisjon for å ta med partner på fest:-) Men det kan jo selvsagt være hyggelig med julebord med bare ansatte også.
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Det varierer fra bedrift til bedrift. Min arbeidsplass inviterer med partner, men ikke hans, feks. Stat og kommune tror jeg ikke har med partnere, er nok mest private bedrifter det.
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 det kommer nok litt an på hvor man jobber.. jeg jobber på sykehuset i fr.stad.. og her er det ikke partnere med..
Mrs. Bouquet Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 Er det et skikkelig firma o.l. betaler de hele greia for den ansatte og følge. Jeg har vært med samboer på alle hans julebord, vi har reist til utlandet også, hotellopphold, fly, mat, drikke osv. alt inkludert for begge. Helt topp! I min jobb må vi betale alt selv og det er uten følge, da synes jeg hele stasen er borte, og gidder ikke være med. (ansatt i kommuen)
Love2bemom Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 Julebord synes jeg man skal ta med seg sin partner om man har en. Er vokst opp med en far i forsvaret, og der er det alltid med partner.Etterhvert fikk jeg oxo være med. Det er jo ikke værre enn at man betaler xtra evt for partner om ikke bedriften har råd til det.Nå jobber min samboer i forsvaret og der blir det nok julebord for begge.
milva76 Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 Har aldri jobbet noe sted hvor partner har fått være med. Jobber i en stor bank, og i alle avdelinger jeg har vært har det kun vært for de ansatte. SYns personlig det har vært mest gøy. Har supre kollegaer som det er morsomt å være sammen med. Med partnere ville det blitt annerledes.
mammantil2+1 Skrevet 10. oktober 2006 #13 Skrevet 10. oktober 2006 Både jeg og sambo jobber i det private. Når jobben "min" har julebord er ikke ektemann/sambo/partner invitert, men når jobben til sambo har julebord eller fest så er "vi" alltid invitert:-) Og det er skikkelige kanon fester!
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #14 Skrevet 10. oktober 2006 Hos oss får ikke partnere være med på julebord...... Vi har der i mot en kultur aften i okt som partnere får være med på + en tur i mars ;o))
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #15 Skrevet 10. oktober 2006 Tror det er litt forskjellig... Hos oss er det kun for ansatte og ansatte med følge på jobben hans. Så jeg får to julebord i året, han bare ett:)
Bellen Skrevet 10. oktober 2006 #16 Skrevet 10. oktober 2006 Det varierer fra bedrift til bedrift. Et sted jeg jobbet fikk vi ta med følge de årene det gikk bra, og kom alene de årene det ikke gikk fult så bra.
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #17 Skrevet 10. oktober 2006 de siste 10 årene har jeg jobbet i fem forskjellige firmaer- alle i pengesterke mediebedrifter. Kun ett firma som tillot barn og menn på turer/ julebord.. Og der tilgangs.. De andre bryr seg ikke om det som skjer hjemme- annet enn at de syns du skal bruke enda mer tid på jobben.. Samboern min jobber i landets største bedrift i sitt slag, og de får ikke så mye som kulepenner med firmanavnet på. Og langt mindre julebord. Holdt på å steile her om dagen- da de plutselig skulle til London en natt... Men så har han pokker meg jobbet inn den turen femti ganger bare i overtid uten lønn, da!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #18 Skrevet 10. oktober 2006 Det virker aom det varierer en god del. Selv er jeg student, men mannen min arbeider. Gjennom jobben hans er det gjerne fem julebord/julesamlinger, med forskjellige konstellasjoner, men INGEN av dem får de ha med følge på!! Det synes jeg er litt dårlig! Det er en jobb som krever VELDIG mye tid og det er mye reising, så jeg synes nok de kunne invitert med partner på noen av tilstelningene. Kan være greit for oss som sitter mye hjemme alene, kanskje med ansvar for barna, å få møte de mennenskene som ektefellene tilbringer det meste av tida si sammen med. Økonomien er heller ikke problemet, og som noen tidligere har nevnt kunna man jo betalt for den som var med selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå