Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Hvor mange er dere? Hvor ofte møtes dere? Hva spiser dere?...heheh Gjør dere ting i lag utenom møtene?
~Endorfina~ Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Veldig fornøyd Vi er 5 stk Møtes hver tirsdag Går først en trilletur og sitter deretter på kafe (og ammer:), nytt sted hver gang (bor i oslo) Babyene våre er ca 3-4 mnd gamle
go`mor Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Super fornøyd Har møttes en gang i uken Alt mulig, fra salat, til hjemmelaget pizza, omelett, o.l og selvfølgelig kake og kaffe Enkelte gjør tingen sammen uten om barsel gruppen
Sina73 Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Vi er 4 stk Møtes annenhver uke. Vi spiser ingen ting når vi er hjemme hos hverandre. Jeg bor rett ved hun ene og begge har gutter så vi kommer nok til å gå turer sammen. Er ganske fornøyd med gruppa. Vi skal på cafe neste møte.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Nei, har kommet i gruppe med fire mødre jeg ikke har noe til felles med. Hun ene er for ung, hun andre for gammel, hun tredje for super-naturlig-mose-mat-amme-til-ungen-er-atten-år-mamma, hun tredje for sjenert og hun fjerde har jeg absolutt ingen kjemi med. Vi snakker bra sammen på treff, men ingen av dem jeg ønsker å bli bedre kjent med...
Mammarama=) Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Ja jeg er fornøyd! Vi er 7mødrer og 8 barn(ene har tvillinger) Møtes ca hver 14.dag Spiser frukt og kjeks (Vann og kaffe) Vi gjør ikke noe ilag utenom møtene. Når vi har møter er vi inne en stund, så går vi en lang god tur ut...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Vi er 7-8 stk, møtes 1 gang i uken. Pleier sjeldent å være med, liker dem ikke noe særlig. Kanskje jeg er for ung eller de oppfører seg som kjerringer...er 10 års forskjell. Nå har jeg endel beskjente i 30-35 alderen som jeg kommer godt overens med ellers, men disse i barselsgruppen går meg noe vanvittig på nervene. De er aldri med på noe som er lengre enn der vi bor, makan til kjedelige mennesker. Og de skal alltid komentere hvor flotte ting vi har. Alltid skal de komentere at snuppis er så pent kledd, har flotte leker, har alltid nye robeez tøffler, hvor fin bil vi har, at vi er ofte på café, at vi går på babysvømming i sentrum, osv osv Lukter en smule misunnelse av dem...så jeg irriterer meg bare av å være i nærheten av dem.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 Nei =0( skulle møtes bare jeg som var der=0(
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 Med fare for å virke teit:-( Går alle i barselgrupper? Når jeg fikk barnet hørte jeg ikke et eneste ord om noen barselgruppe. Visste at jeg hadde hørt om det før i tia, men hørte ikke noe da, og har egentlig savnet det. Hvor er disse barselgruppene?, hvem deler de inn? Noen som kan hjelpe meg, slik at jeg vet mer til neste gang jeg er i barsel?
langevipper Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 Det er helsesøster som setter opp gruppemøte på helsestasjonen for de som bor i nærheten av hverandre med barn som er født på samme tid. I min barselgruppe er vi 5 med barn født mellom 27/06 og 15/07. Det første møtet er på fredag, På et ark jeg har fått fra helsesøster står det hva vi skal diskutere på de 5 første møtene. På det første møte skal vi bli kjent og diskutere det som opptar oss da. På det andre møte (4,5 mnd) skal det visst gå i mat, søvn, døgnrytme, babling/språk, samspill og utvikling. På det tredje møte (5,5 mnd) skal vi se på motorisk utvikling og en fysioterapeut skal være til stede + tenner og mat. På fjerde møte (7 mnd) skal vi se på en video om førstehjelp/barnesikring. Det vil i tillegg diskuteres barnehage/ være hjemme med barnet. Det femte møte (8,5 mnd) som er oppsatt vil en helsestasjonspsykolog være tilstede for å snakke om grensesetting, språk og sosialtilpasning. I tillegg står det på arket at det er satt av ca. 1 1/2 time til hvert møte.
-carina- Skrevet 10. oktober 2006 #13 Skrevet 10. oktober 2006 Ser ut til at du er heldig og har mer "program" enn det de har på min helsestasjon. Der møtte vi frem, helsesøstre pratet i fem minutter (om at vi burde prøve å få til et treff om ikke så lenge, og at vi må prøve å ikke stresse med disse møtene) og så gikk hun ut. Var der vel i tre kvarter... Men vi avtalte jo trilletreff, da, så vi skal treffes hver/annenhver uke... (Skal ut og gå om en time!) ) Men noe mer opplegg i regi av helsestasjonen er det ikke!
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #14 Skrevet 10. oktober 2006 Nei. Vi ble kjent akkurat rett før sommerferien. Hadde 1 møte på HS og vi var på ett cafebesøk. Så skulle alle på ferie. Avtale å ringes, noe ingen har gjort. Vi skulle på møte på HS igjen rett etter ferien men HS var syk så vi skal ikke treffes igjen før i slutten av mnd. Håper vi kan få litt ordning på det da : ) Vi er 5 i gruppa men bare 4 møtte på HS og bare 3 på cafebesøk.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #15 Skrevet 10. oktober 2006 Nix. Var fire, to flyttet etter kort tid, hun siste er superstresset. Alt må visst gjøres komplisert! Dessuten er det bare møte en gang i måneden.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #16 Skrevet 10. oktober 2006 Den dagen jeg skulle på barselgruppe første gang ringte jeg til hs for å forsikre meg at jeg hadde riktig klokkeslett. Og når jeg kom hadde de starter 1/2 time før. Da kom jeg inn i en gruppe med 7 andre, hvor jeg var 7 år yngre enn de andre "verdensmesterene". Jeg er veldig sjenert av meg, så jeg syns det er vanskelig å bli kjent når det er så mange samlet. Så jeg ble bare sittende å høre på de andre prate... Ringte til hs dagen etter og meldte meg av.. Da jeg satte meg opp skulle de samle mødre i samme aldersgruppe & bosted, men jeg som da var 25 er ikke i samme aldersgruppe som folk på 35-40 år. Ble superskuffa over hele opplegget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå