Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Hm. Høres rart ut, men gulrotkake er jo supergodt, så hvorfor ikke? Ja takk =)
blond Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2006 Mørk rosa sjokoladekake 300 g rødbeter kokes, skrelles og kjøres til puré 3 egg 85 g mørk sjokolade , smeltes i vannbad 300 g sukker 2,5 dl solsikkeolje 30 g kakaopulver, siktet 200 g hvetemel 1,5 ts bakepulver Sukker og egg vispes og oljen tilsettes i 3-4 porsjoner slik at det blander seg godt til en jevn masse Sjokoladen helles i mens du visper Rødbete-purèen tilsettes og alt blandes godt Mel, kakao og bakepulver siktes og has i den øvrige blandingen. Dette skal bli en løs deig som helles i en smurt springform på 25 cm i diameter. Stekes i 35-40 minutter på 180 grader. Kaken er ferdig når den kjennes svampaktig med et lett trykk. Den skal være myk og saftig. Avkjøles i formen på rist GLASUR: 200 g mørk sjokolade 2 dl fløte Sjokoladen hakkes og has i en bolle som tåler varmt Varm fløten til kokepunktet og hell over sjokoladen. Rør kraftig slik at sjokoladen smelter. Glasuren tykner etterhvert som den blir kaldere. Hell glasuren over kaken når den er lunken. Kaka er god med krokanis og rips eller stikkelsbær til.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Takk! Da lager jeg den til helgen da får vi gjester.
*trinity* Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Hørtes veldig spennende ut. Kan jeg bruke syltede rødbeter, eller blir det helt feil? Det er ikke så ofte det er friske rødbeter i butikken...
blond Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2006 Du får kjøpt rødbeter i butikken nå (sesongvare), tror ikke jeg ville tatt sjansen på syltede rødbeter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå