Gå til innhold

hvor skal jeg begynne?

Desemberprins kom 20des :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er jo så masse der ut!Skal riktig nok ikke gifte meg før august 2007,men er så forvirret.....

hvor er dere for å få tips til alt sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt bryllupsweb.no mye. Ellers så er det jo greit å bestille de "store tingene" først, som kirke og lokale.

Skrevet

Hei!

Har nå vært gift i rundt 2 måneder og kan jo øse ut med tips :)

Har dere funnet en dato? Hvis ikke, så gjør det med en gang. Det er avgjørende for alt!

Har du en dato, så begynn å se etter lokale. Du må tenke på et par ting; lokale hvor dere ordner alt selv eller lokale hvor eierne fikser alt/deler. Vi hadde det førstnevnte og liker godt friheten der. Er nok også noe billigere.

Når dato og lokale er unnagjort, så må dere undersøke rundt vielsen. Om dere skal ha det i kirken, så må dere reservere denne og snakke med presten. Dersom det er byfogden, Human Etisk etc, så må dere reservere dato slik at de kan finne vigsler.

Da kan du puste ut og kose deg med kjole og hår! Jeg bestilte min kjole i begynnelsen av februar og giftet meg da i midten av august. Fikk beskjed at jeg var nesten i seneste laget!!

Kjøp blader, se på nettet, gå på brudemesser og kos deg med å finne drømmekjolen!

Når kjolen er bestilt, så kan dere begynne å tenke på meny, design invitasjoner, dekorasjoner og slike ting.

Send ut invitasjoner i slutten av mai/begynnelsen av juni og ha 1 måneds svarfrist.

De offisielle papirene til myndighetene sender du inn i begynnelsen av juni. Det tar litt tid å få de ordnet + de er kun gyldige 4 mnd fra de er stemplet av Folkereg. Send også med forlover erklæringene så er det ordnet.

Når det nærmer seg og du skal ta bordplasseringen, så anbefaler jeg denne siden: http://www.brollopstorget.se/Festen/bordsplacering.php

Dette er et verktøy som er gratis og super enkelt. Jeg bordplasserte over 50 på nette 10 min!

Utover dette så må du velge forlover, brudepiker og ringer!

Det er mye å tenke på, men forsøk å skriv opp alle de tingene du ønsker/ vil ha gjort slik at du får et perspektiv på det. Husk også å nyte alt sammen - det er jo sååå moro!

Lykke til!

Skrevet

ååå....nå får jeg hetta.....herregud så mye det er å huske.....synes det var mye når vi skulle ha dåp:)

Kan ikke du bare komme og hjelpe meg? hadde vært fint:)

Skrevet

Hehe du kan legge hetta tilbake på skuldrene og spare den til en regnværsdag! Dette kommer til å gå så det suser og bli helt supert!

Og jeg hjelper gjerne jeg :) Kan se om jeg har noen lister jeg har laget etc som jeg eventuelt kan maile deg eller noe! Så bare spør i vei du :)

Skrevet

Pust rolig og prøv å glede deg, forberedelsene er jo halve moroa!

Mye nyttig på

bryllupsdagen

bryllupsguiden

bryllupsweb

Og så kan du jo også kose deg med magasiner og alle du utenlandske nettstedene for å få inspirasjon.

Kirke (hvis det ikke skal være borgerlig, da) og lokaler må nok bestilles aller først, så bestem dato og begynn der, du.....

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Husk også å bestille fotograf tidlig. Det blir fort bortbooket!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...