Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Skal prøve dette for første gang siden gutten har melkeallergi. Gir til vanlig morsmelk, men har ikke så mye lenger, og må bruke erstatning til helgen pga han skal passes over natten. Så lurer jeg på.. Kan den lages ferdig, settes kjølig og varmes opp igjen? Gjør dere det med vanlig erstatning? Står ingenting om det.. Tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Gjør som du gjør med vanlig mme, det funker helt fint. Men du burde prøve å gi han nutramigen før du "låner" han bort. Mange unger som nekter å ta den pga smaken.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2006 Ja tenkte å prøve i dag. Derfor jeg måtte spørre nå Men fant på boksen til slutt at den måtte brukes innen 2 timer etter den var laget.. Og at vannet skulle være som romtemperatur.. Hørtes litt rart ut, for det må jo bli kaldere enn 37 grader men..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg brukte den tidligere, og fikk beskjed av helsestasjonene at jeg fint kunne lage opp for et døgn av gangen.......merkelig..
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Vi laget for flere måltid om gangen og tok i pulver når ca 37-40 grader. På flere mme-typer står det at man helst skal lage for et måltid i gangen, men det går bra å lage for hele dagen, mener jeg. Men oppvarmet mme bør ikke stå mer enn 1 time ( dvs ved laaaangt måltid) pga av melkebakterier.
zadine Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Har ikke prøvd nutramigen, men bruker prosobee. Det fungerer fint, men forsøker å ikke la det stå lenge før jeg bruker det. dvs lager alltid opp nytt når hun skal ha, bortsett fra når vi er ute på tur, da er det ikke alltid det lar seg gjøre. Men har hørt at nutramigen er forferdelig på smak, derfor er jeg glad for at legen skrev ut prosobee til oss. Men begge deler krever tilvenning sier de. De anbefaler å kanskje blande halvt om halvt med MM i starten. Jeg gjorde ikke det, og det gikk helt fint Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Du kan fint lage den for et døgn om gangen.Men bare varme den opp igjen en gang etterpå.Jobber på fødeavd. og der gjør vi det.MEN prøv før du skal ha barnevakt, for den smaker ikke særlig godt...men noen syns den er helt grei da.Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå