Gå til innhold

Hvordan gjør dere dette til middagen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrett og dessert er jo vanlig at kommer i ferdig posjon... Men middagen... Har dere sånn at hver enkelt tar til seg fra store fat, eller kommer også middagen ferdig i posjon? Da blir det vel i så fall bare en runde?

Fortell gjerne litt om menyen deres. Trenger tips!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei linken!

Vi hadde hovedretten på fat,som servitørene gikk rundt med og som gjestene kunne ta seg selv. Det ble servert i to omganger. Tror at det er ganske vanlig.

Ang. menyen vår ,besto den av:

Forrett: Ferskvannskreps med hjemmelaget majones,brød og smør.

Hovedrett: Rådyrstek med kantarell og sjampinjong,smørdampede gulrøtter og rosenkål,mandelpoteter,viltsaus og rørte tyttebær.

Dessert:Stekt Ananas med chili og rørsukker servert med hjemmelaget vaniljeis.

Skrevet

Vi skal ha det på serveringsfat, slik at alle kan forsyne seg selv i to omganger. Da er vi sikker på at alle blir mette....:)

Vi skal ha; Hjortesteik med soppstuing, viltgrønnsaker, poteter, deilig viltsaus og rørte tyttebær.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hos oss blir det kun en runde med hovedretten også. Det er ganske kraftig mat, oksefilet wellington.....

Vi skal ha forrett (gravet laks på toast med sennespssaus), hovedrett (oksefilet wellington med smørdampet sikorisalat, grønn asparges, rødvinssaus og kokte poteter) og dessert (sorbetis).

Så kommer det jo kaker etterpå før det blir nattmat igjen. Nattmaten har vi tenkt å trekke fra en del på. Selv om vi har 90 gjester, regner jeg ikke med at alle har lyst på mat da så vi lager til ca halvparten vi.... Tror det holder med mat jeg :-)

Skrevet

Etter min erfaring så spiser folk mye til nattmat, spesielt hvis det har vært dans og alkohol. Da har folk godt lyst på noe salt eller lignende. Bare tenk på deg selv etter en natt på byen; du har veldig lyst på noe å spise :-)

Skrevet

ikke kutt i nattmaten. hadde selv tapas til nattmat, og regnet 2-3 stykker til hver gjest.. jammen var fatene tom fort! folk spiste mye, tror det var godt med litt salt/ordentlig mat etter all kakespising ;)

Skrevet

er det vanlig å ha natt mat i bryllup?

husker jeg var i bryllup i fjor og der ble det servert pølser i brød/lompe..kan si det smakte godt ja

Skrevet

Menyen er et kapittel for seg, var mye vanskeligere enn jeg trodde det skulle være. Fikk heldigvis god hjelp av mine foreldre, som er kokker begge to. Vi endte opp med èn runde på hovedretten, og denne menyen:

Forrett: Parmaskinke m/honningmelon

Hovedrett: Helstekt kalvestek, med sesongens grønnsaker, timianpoteter og portvinsglacè.

Dessert: Pasjonsfrukt- og mangosorbet med kjærlighetsfrukt og mynte.

Hovedretten blir servert på fat, som blir sendt rundt. Hvis du er i tvil om meny, så har mange hoteller o.l. ferdige menyer som man kan "låne".

Skrevet

Vi skal forresten oxo ha nattmat; Pølse med brød og lompe!!!

Sambo elsker pølsene fra den lokale pølsemakeren, så det var ikke diskusjonstema engang ;o) Beregner ganske mye til nattmat, regner med folk er sultne etter dansing og drikking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...