Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Har termin om 3 dager og søkte om fødselspenger for lenge siden, men jeg har ikke hørt noe fra trygdekontoret. Skal vi forvente å høre noe fra de? Har dere andre fått noe i posten?
lykkeliten født-23.10 Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Skal visst få et svar ja. Heller ikke hørt noe, men snakket med dem på trygdekont, de sa at de bare var treige:) Innrømmer d selv:)
alvefeen Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg sendte søknad pr både brev og faks, og trygdekontoret behandlet saken i løpet av ca. 4-5 dager. Jeg ble veldig overrasket og imponert over den raske behandlingstiden! Jeg mottok ca. en uke etter at jeg hadde sendt inn søknaden, brev i posten med informasjon om at søknaden var innvilget og dato for første utbetaling.
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Uff! Jeg håper de har fått søknaden min. Blir litt redd nå.. Kanksje det har noe med hvor du bor å gjøre også? På et lite sted går det vel fortere enn i en storby? Siden de sikkert har mindre å gjøre.. Jeg får ringe i morra da.. :-/
meg og novemberjenta Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg fikk beskjed om at det ville ta ca 6 uker (Bergen) å behandle den... jeg søkte forrige uke, litt treg av meg... men man får jo tilbakebetalt alt dersom de ikke greier å behandle den i tide, men selvfølgelig kjipt å være uten penger om det blir ALT for lenge eller man vil klage på vedtaket....
alvefeen Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg bor i Oslo. Behandlingstiden er nok noe avhengig av hvilket trygdekontor en tilhører. I mitt tilfellle er det snakk om Grorud. Jeg vil anbefale deg å ringe, for da får du svar med en gang om hvor saken din står.
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg bor også i Oslo. Regner med det tar litt tid da, men skal uansett ringe i morra. Takk for svar, jenter!
lillebollemor74 Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg fikk svar for en måned siden jeg. Termin i morra. Fikk vedtak sendt i posten samt brev fra jobben om forskuttering av fødselspenger. Rart at det skal ta så lang tid. Tilhører Alna trygdekontor, sendte inn min søknad u begynnelsen av juli.
Puttipluttipott*har født* Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 Heia....Skjer det noe mer hos deg eller? hehe. Jeg tok kontakt med trygdekontoret dagen før jeg gikk ut i permisjon, da jeg ikke hadde mottatt noe bekreftelse fra de. Det viste seg at ting ikke var klart, da de manglet papirene fra arbeidsgiveren min. Bruttoinntekten. Jeg purret jobben og de fikk omsider sendt det, og da kom bekreftelsen fra trygdekontoret i posten. Kan være det som har skjedd med deg også?? Ring i morgen:o) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå