Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 på tv2 ikveld..blir litt oppgitt jeg av dette..er jo viktig at vi får infoen, men blir jo så redd ang hva som er riktig å gjøre..vil jo ikke at barnet skal bli sykt heller...arr!!
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Nå har ikke jeg alle fakta i denne saken, men jeg vet at det er maaaaaaange flere som ikke får alvorlige bivirkninger enn de som får det. Og at selve sykdommene vi blir vaksinert mot er farlige og det hadde vært veldig tragisk om mange lar være å vaksinere barna sine for de er redd for bivirkninger, resultatet av det er at sykdommer som så og si er utryddet nå vil blomstre opp igjen. Det er kjempe trist at noen har blitt skadet av å ta vaksine, men i den store veden er det nødvendig med vaksine. Det er min mening iallefall.
anlej Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg er en av de som har blitt skadet etter trippelvaksina... Jeg fikk et alvorlig tilfelle av barne epilepsi, og kan være glad for at jeg er i live i dag. Det er 3 utfall av denne epilepsien; man blir helt frisk (avhengig av hvor tidlig man får hjelp), man kan dø eller bli hjerneskadet. Sønnen min fikk nettopp vaksina si - jeg var bekymret, men egentlig aldri i tvil om han skulle få den eller ikke. Det som er viktig er at man er oppmerksom den første tida etterpå. Tar ungen hendene bakover, og øynene begynner å rulle slik at man bare ser de hvite i de, er det bare å komme seg fortest mulig til legen. Dette er tegn på at det har gått til hjernen.
katty Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg forsto det som at den vaksinen han ble skadet av kun ble gitt på slutten av 70-tallet samt begynnelsen av 80-tallet. Stemmer ikke det?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Denne vaksinen ble gikk på 1980-tallet, så hvis det var noe problem med denne, er den nok mye bedre utforsket nå. Har lest at kikhoste-vaksinen ble endret etter dette. TV2 har jo også en litt dårlig tradisjon når det gjelder dokumentarer om vaksiner, opplysningene i den forrige dokumentaren de viste om dette for 4-5 år siden (om MMR-vaksinen)hadde jo blitt tilbakevist allerede da programmet gikk. Jeg har ikke tenkt til å se programmet i det hele tatt, det gir bare ytterligere bekymringer. Jeg stoler på at vaksineekspertene kan sine saker, og finner heller opplysninger selv enn ser en dokumentar som skal sjokkere og skremme.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Dette er en vaksine de ga for 20 år siden, har ingenting med trippelvaksinen de gir i dag.
Luca Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Den første tiden etterpå..hvor lenge er det da? Skal se på programmet nå...
langevipper Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Oda skal få sin første vaksine på fredag, så jeg tørr ikke å se på programmet. Jeg er skremt nok som det er... Er det noen som har blitt hjerneskadet av vaksine eller fått andre alvorlige bivirkninger de siste 5-10 årene? Det er vel en veldig liten sjanse for at det kan gå gale, men vanskelig å la være å bekymre seg.... Er det så at det skal være nok å oppholde seg på venteværelse i 30 min etter vaksinen er tatt??
anlej Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 På meg så kom det ganske raskt, samme kvelden som jeg fikk vaksina....
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 ja det er ganske mange som har blitt alvorlig syke etter vaksinen... anbefaler å lese boken sannheten om vaksiner før dere tar vaksine på barna.. vi har bestemt oss for å ikke vaksinere,og det er jeg veldig gla for nå
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 "Ja det er ganske mange som har blitt alvorlig syke etter vaksinen" Hva baserer du dette på? Er ikke sant i det hele tatt. Det er ikke rapportert en eneste hjerneskade etter at den nye trippelvaksinen ble innført. Når det gjelder boken sannheten om vaksiner så vil jeg opplyse om at den ikke bygger på annerkjent vitenskap og at verdens største vaksineeksperter inkludert Menchez som ble interviewet på programmet i går fremdeles anbefaler vaksinasjon. Man kan aldri helt utelukke at alvorlige reaksjoner kan skje en sjelden gang, men at det er vanlig den blir litt drøy...........
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #13 Skrevet 10. oktober 2006 Problemet er jo at innrapporterte vaksineskader ikke er blitt registrert i Norge, og ja, det finnes en god del. Hvor mange kan man jo ikke være helt sikker på, takket være folkehelsa. Men det finnes foreninger for foreldre med vaksineskadde barn som har flere tusen medlemmer. Når det gjelder boken "sannheten om vaksiner", er den absolutt basert på anerkjent vitenskap; nemlig folkehelsa, legemiddelindustrien og helsevesenets egne tall og faktaopplysninger. Dette er i boken satt i system, slik at det blir enklere å forstå sammenhengen for oss ufaglærte. Boken ble gitt ut i januar 2006, og forfatteren stiller en del spørsmålstegn ang barnevaksinasjonsprogrammet, WHO, legemiddelindustrien, vaksinenes historie og opphav, bruk av statistikk, enkeltvaksiners virkning/bivirkning, hvilke kjemikalier vaksinene inneholder, hvordan de fremstilles osv. Ingenting av det som står i denne boka er hittil tilbakevist av hverken legemiddelindustrien, folkehelsa eller helsevesenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå