Gå til innhold

Reima Tec-dress og aking på rumpa på asfalt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Datteren vår på 16 mnd. går ikke enda men aker seg bortover på rumpa.

Selv om vi prøver å kun la henne ake seg på grasset så kommer hun seg jo ut på grusen og asfalten i blandt. Hun bruker jo armene til å "hive seg fram" så hun drar seg jo ikke etter asfalten i ordets rette forstand, men det sliter jo på dressen vil jeg tro.

Spørsmålet mitt er da; Vil denne dressen tåle det et par mnd. nå eller er det slik jeg overhodet ikke burde bruke den dressen til det? At det vil slite så mye på den at det fort vil bli ødelagt?

Lurte på å kjøpe en rimelig dress nå fram til hun går men.. "Rimelige" dresser er jo fort 40-500,- det også!

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke gjort det.

En dress er faktisk ikke lagt for å rusje på rumpen. Kjipt hvis etter noen mnd så holder den ikke vanntett pga det. Ville heller kjøpt en rimeligere dress.

Skrevet

Det går jo an å ta ei regnbukse utenpå slik at den slites først. Evt. ta en gammel regnbukse (kjøp på Fretex f.eks.) og klipp av bena slik at det kun blir der det slites mest for å unngå at det blir klamt.

Skrevet

Lillegutt her hadde reimadressen fra han var 10-11 mnd. Han kunne da gå inne, men var ikke like stødig ute ennå så der krabbet han i grus og på asfalt og etterhvert is og snø (både i barnehage og hjemme var han ute tilsammen en del timer hver dag) .

Dressen er like fin..

Den har dessuten "varmeplater" i rompa. Så barna blir ikke kalde i baken selv om de sitter mye på bakken.

Dessuten er det jo mulig hun begynner å gå i løpet av høsten/tidlig vinter. Og da går det ikke så altfor lang til før hun kan holde seg på beina ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...