kat Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 greit at de har med seg litt når de kommer på besøk, men noen ganger virker det som om det er om å gjøre å få trøkt mest muligdrit ned i den lille magen til snuppa mi på akkurat fyllt 2 år, men slik har det vært ganske lenge. hun er ikke vant med å få noe særlig godterier hjemme. kanskje littpå lørdag kvelden, men når bestemor kommer rekker hun så vidt å svelge den første tingen hun får før det er spørsmål om hun vil ha kjeks, is sjokolade you name it liksom. magen står som en ballong hver gang hun har vært hos bestemor. de har alltid sjokolade ol stående på bordet og da forsyner hun seg jo villig. jeg har prøvd å si fra, men får bare til svar at hun må jo kose seg litt når hun er hos bestemor. noe jeg syns er helt greit, man skal skjemmes litt bort hos besteforeldre, men er da grenser liksom. når bestemor kommer på besøk nå er det rett bort i veska hennes å lete etter nam nam. maser sjelden om det til oss, er like fornøyd med å få frukt. de andre besteforeldrene har skjønt det de kommer gjerne med epler eller lignende til henne, evt noen boller og hun syns jo det er akkuarat like stas. noen andre som har det slik?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 helt enig, har det samme problemet. det er til å bli sprø av, min svigerfam er en smule overvektige alle sammen, og jeg er derfor litt stressa. i tillegg har min man diabetes1. men de må alltid servere cola, sjokolade ol.. har en på 5 som blir hyper og i tillegg reagerer på fargestoff, har fortalt de dette,men det går ikke inn. de har til og med begynt å mase når det gjelder babyen på 7 mnd.... hva gjør man? heldigvis ikke noe poblem med egen familie.
kat Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2006 er svigerfamilien her også. og det er første barnearnet så de vil jo gjerne skjemme bort, men det finnes da andre måter å skjemme bort enn å dele ut snop liksom. er ikke fanatiker på sukker fronten jeg altså. spiser vi godt eller drikker brus så får hun og smake, men ikke slike mengder. ungen rekker jo ikke svelge før noe nytt og spennende kommer på bordet. en gang spydde hun faktisk i bilen etter vi hadde vært hos bestemor. pluss at hun har atopisk eksem og reager på ting med jordbær i og sansynligvis noe fargestoffer mog nøtter, men dette synker heller ikke inn. de bare kommenterer at hun har fått så mye utslett på kroppen, men uten tanke for at de har foret henne med ting hun ikke tåler. også klager bestemor på at hun syns hun spiser litt dårlig, men det er jo fordi hun blir foret med kjeks og godterier før middagen blir servert. hjemme spiser hun jo mat som en helt. akkurat dette har begynt å synke inn da. mat først så godterier. det er jo ett lite skritt i riktig retning. bestemødre gjør jo dette bare fordi de forguder barnebarna sine og vil gi dem alt de kan. er derfor vanskelig å si i fra for de gjør det jo i beste mening sekv om jeg noen ganger lurer på om de gjør det for å irritere meg hehe.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Du burde i det minste kunne kreve at hun skal spise "ordentlig mat først" Kanskje bestemor kan lage snuppas yndlingsmiddagsmat og skjemme henne bort slik? Det at hun reagerer på matvarer MÅ de bare ta hensyn til! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå