Gå til innhold

Jobbintervju - skal jeg fortelle at jeg er gravid?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har vært så lur å sende avgårde jobbsøknader nå! Og er innkalt på intervju denne uka, nå er jeg 7 uker på vei. Har så innmari behov fo rå skifte jobb, så jeg kune ikke la væreå sende søknad på tross av graviditet. Vet at jeg har rettighetene på min side, men - når er det lurt å si noe? Under intervjuet? Eller ved et evnt tilbud om jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-)

 

Jeg har litt av samme dilemma som deg.. Og jeg tenker ikke å si noe. Vi har jo retten på vår side, også er det jo tidlig enda.. Så det kan jo fortsatt gå galt, og da er det jo like greit at de ikke vet noe tenker nå jeg... Men skjønner deg godt også, man har jo ikke lyst til å føle at man lurer dem... Men uansett, lykke til på intervju! :-)

 

Hilsen Nina - med en spire i magen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Nina, jeg skal tenke litt. Har tenkt det samme som deg at det er jo så tidlig så det er litt "ille" å la en graviditet som ikke er sikker styre livet ens. I dag har jeg kastet opp for første gang og føler meg IKKE i storform hverken psykisk eller fysisk. Nå tenker jeg selvfølgelig at jeg ikke skulle søkt jobb og at jeg bare kommer til å kaste opp rett i forkant av intervjuet. For det gjordet jeg hele forrige svangerskap - så fort noe var litt stress, litt usikkert, litt nytt (pluss mange helt daglige situasjoner) kasta jeg opp. Det er jo ikke lett å skjule da tenker jeg hvis jeg kommer i superdårlig form på intervju. Vi får se, kanskje alt ting ser anderledes ut om en dag? Uansett lykke til du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært i samme situasjon. Jeg var best kvalifisert for jobben og fikk den. Jeg valgte å ikke si noe før etter jeg hadde fått jobben. Kanskje litt kjiipt, men jeg tenkte slik at hvis jeg var helt på lik linje med en annen-ville de kanskje velge denne andre som ikke var gravid. Men som du også sier vi har jo rettigheter. De ble litt lange i maska da jeg sa jeg var gravid, men de taklet det greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en slik position på jobben, at jeg er med på eller foretar jobb intervjuer. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde ansatt en som sa hun var gravid fordi jeg vet jeg ville fått et problem på kort sikt men ansettelse av vikar. Vikar stillinger er mye vanskeligere og fylle enn vanlige stillinger. Vet det ikke er lov og tenke slik men jeg hadde gjort det. Men jeg hadde ikke blitt "sint" om jeg hadde ansatt ei jente som like etter sa hun var gravid. Jeg har selv ei jente på litt over to, og en på vei, så jeg hadde hatt full forståelse for denne problematikken. Men jeg ønsker altså og ikke vite på jobbintervju!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...