glad_jenta Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 røde prikker rundt munnen når han får melk(ikke pupp) men melk i grøt å mme??
♡ Rødhette ♡ Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Om det er vanlig melk du gir han er nok det litt for tidlig... Om det er mme du mener saa kan det hende han er allergisk... De skal ikke ha vanlig kumelk før de er nærmere aaret.. =D
glad_jenta Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2006 nei nei nei,ikke ku mellk nei,hehe... grøt som er tilsatt melk å mme jeg mente,hehe...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 kanskje fordi du skraper skjea rundt munnen.. eksta sårbar når den er fuktig! prøv selv å sips middag og søl litt hver gang, og skrap det bort med skje..så kjenner du hvor fort du blir sår! (samme når du må tørke deg hele tiden når du har rennende nese!)
glad_jenta Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2006 jamen han blir ikke slik av annen mat som ikke inneholder melk.det ser ut som småe blemmer...
tvilling73, 05/07 Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Det får mi også. Hun blåser, "kjører bil" så da blir hun voldsomt våt rundt munnen. Trur det er det som gjør d, samt litt sikling sikkert. Gulper også en del.
♡ Rødhette ♡ Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Kan være at han reagerer paa mme... Er noen som gjør det.. Prøv og benytt mm i grøten om du har mulighet ti ldet.., eller prøv grøttypene som man tilsetter vann i.. Om det gaar bort da ville jeg testet henne hos legen for allergi.. De kan da faa røde prikker/blemmer...
Pigen. Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 Dette får vesle jenta mi også. Har prøvd å gi henne mme noen ganger tidligere, og har da fått utslett/røde prikker rundt munnen hver gang. Dette skjedde også når jeg begynte å gi henne grøt som jeg blandet med mme. Jeg er ikke i tvil om at det er mme. Tok dette opp med helsesøster, og det var ikke helt uvanlig. Det kunne være en form for allergi. Jeg gikk over til å bruke den grøten som vi kan blande kun med vann, og siden har hun ikke hatt utslett. Den jeg gikk over til er det gluten i. Vi prøvde flere mme typer, men hun fikk utslett av de. Nå har jeg kjøpt mme fra apoteket. Nutramigen. Den er beregnet på barn som reagerer feks på melk m.m. Denne har jeg prøvd kun to ganger, men hun har ikke fått noe utslett av denne. Den betalte jeg 249 for. Vi har ikke behov for den egentlig, men prøver lære henne til å like smaken, i tilfelle jeg må være borte fra henne noen timer (jeg sliter med pumpingen...). Lykke til! Håper det ordner seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå