Gå til innhold

Forberedelse til festlige aktiviteter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, om alt går etter planen så skal jeg delta på to festlige arrangementer om ikke alt for lenge... Er invitert i 40 års jentelag til en venninne, bare noen minutter unna der vi bor i slutten av måneden, og så er det den mye omtalte "moden mamma festen" i november.

I den sammenhengen ser jeg et behov for å ha forberdt lillegutt på at mamma er borte, og ikke minst lagre opp litt proviant i form av melk...

Slik ståa er nå er det bare jeg som klarer å trøste og berolige lillegutt. Trenger ikke å dra frem puppen hver gang, men han responderer på stemmen, håndlaget, lukten etc. Når pappaen skal gjøre det samme har det desverre motsatt virkning...

Så da ser jeg et kommende dilemma. Hvordan klare å være borte noen timer uten at babyen, pappaen og jeg går i frø?

Jeg har planer om å starte pumpingen nå, slik at vi har litt melk på lager. MEN siden gutten er av den glupske sorten vet jeg ikke helt når på døgnet det er mest smart å pumpe?

Håper selvfølgelig at jeg finner ut av det slik at jeg kan kaste meg ut i sosiale begivenheter som ikke nødvendigvis inkluderer liten tass som får all oppmerksomhet.

(Om de overstående utfordringer løses, vet jeg om enda flere som må håndteres... som hva man skal ha på legemet i festelige anledninger. Kroppen min har vokst ut av alt som for tiden henger i skapet. Puppene kan neppe presses inn i noe av det jeg har, ei heller den overdimensjonerte kroppen som følger puppene..jaja...glede og sorg hånd i hånd.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har funnet svaret på den første utfordringen må du gjerne dele med oss andre!!! Tror jeg kan kunsten å lage de største mammadaltene i verden og godt å høre at jeg ikke er alene.

Del to av utfordringene dine har jeg forøvrig funnet delvis svaret til. Her ble det nemlig løst med å kjøpe større klær. Livet er alt for kort til at man skal irritere seg over at klærne er for små ;-)

Skrevet

Nå klikket jeg på tråden med stor iver, for jeg trodde du hadde et glitrende svar/ råd/ tips til meg...*ler*

Når det gjelder fenomenet mammadalter, så opplevde vi virkelig hvor "alvorlig" det er med mammaavhengigheten igår.

Vi var på tur med bilen. Hadde invitert med en av mine nærmeste venninner, så junior på 3 og lillegutt var forsvarlig spent fast i baksetet, og min venninne satt sammen med dem. Mannen kjørte og jeg satt i passasjer setet foran. ALt vel.

Så skulle jeg bare smette inn i en matbutikk på veien hjem, men da jeg kom tilbake til de ventende i bilen hoppet min venninne ut av bilen i en fei. babyen skrek som besatt, og ingenting nyttet for å berolige ham. "Her må mamma til..." Var replikken før min venninne satte seg foran. Ok tenkte jeg, og satte meg inn i bilen ved siden av den illsinte gutten... "Hva er det som foregår her da?" var det eneste jeg trengte å si, så ble det helt tyst. Og lillegutt sovnet to minutter etterpå....

Skrevet

Når det gjelder avvenning fra mor fordi hun skal på fest så har jeg ikke så mange råd, bortsett fra å starte en liten kampanje. 1/2 time borte her, en ny der, far må legge mors lille skatt alene ett par ganger. Gradvis øke tiden sånn at babyen også blir vant til at far er verdens beste far.

Hvis du forsøker å pumpe litt på morgenen og formiddagen så er det rette tidspunktet. Utover dagen går vanligvis prod liit ned, men rett etter du har sovet er det ganske bra. Vet jo ikke hvor ofte du ammer, men hvis du venter 30-60 minutter etter babyen får mat så kan det være et godt tidspunkt. Da vil det jo være tid nok slik at babyen får nok mat i neste runde .

Når det gjelder klær så er det bare en ting å så: Gamle klesskap er helt forfærdelige. Klærne mine har krympet flere størrelser i de siste årene. Selv om vi flyttet så var det noe galt med skapene her og.......

Er det smittsomt?

Skrevet

Jeg tror du må spille inn en cd med deg selv!! Så fort det knirker i veslegutten, så kan pappan jukse med stemmen din!!!

Skrevet

Førøvrig... nå er jo jentungen min blitt stor...1 år... og er verdens enkleste å få til å ta natta!! Men det har ikke vært sånn hele tiden neheheiiii..... Det var KUN jeg som gjaldt den tiden jeg ammet. Problemet i og for seg var vel egentlig meg... Da pappan skulle legge henne og hun skrek i vilden sky, så ble jeg svett og urolig og kom og tok over før han egentlig fikk mulighet til å roe henne.... Klassisk mammafakter.... Orker jo ikke høre at den stakkars ungen har det fælt...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...