mamma...79 Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Vi startet planleggingen ca 2 - 2,5 md før dåpen / bryllupet. Hadde planer om å leie brudekjole, men nesten ingen som leier ut lenger i alle fall der hvor jeg bor - endte med å kjøpe en kjole til 3300 som var veldig enkel - men veldig fin - Prøvde mange andre dyrere kjoler - men det var den som satt finest på meg så det var jo bra for meg! Kjøpte også korsett, truse, sko og strømper i samme butikk - og med søm på kjolen kom alt på 6000. Kjolen var ikke ferdig mer enn 2 uker før så begynn planleggingen tidlig. Videre bestilte jeg oppsatser til bordene i samme blomsterbutikk som jeg bestilte brudebuketten, i og med at vi giftet oss på søndag så valgte butikken å lage oppsatsene tidlig lørdag mens brudebuketten laget de sent lørdag kveld og den hentet forloverne på vei til kirken på søndag morgen da det er kort holdbarhet på brudebuketter. Veldig snilt av de på blomsterbutikken å komme på en søndag og åpne kun for oss da! Vi hadde dåpen på et selskapslokale og i stedet for snitter som vi ellers ville valgt gikk vi for full middag med oksefilet + dessert. Jeg hadde bestilt marsipankake 2 kaker –en pyntet som dåpskake og en som bryllupskake – med en bro i mellom - den var veldig lekker. Når det gjelder planlegging i kirken hadde vi en veldig god dialog med presten og organisten. Vi sa til familie at vi skulle inn igjen etter dåpen for å ta bilder i kirken – det som er litt viktig å passe på er at dere blir den siste av dåpsfamiliene som går inn for å ta bilder (hvis det er flere som skal døpes da) Jeg forsvant opp i 2.etg på kirken rett etter dåpen og skiftet til brudekjole som forlover snørte igjen i ryggen, mens hun gjorde det skiftet jeg smykker og sko. Mannen min fløy litt til og fra og hadde kontroll på at alle var inne i kirken, så fikk han knapphullsblomsten i rett før vi gikk ned. Så var det å få gitt beskjed til organisten – dette gjorde vi ved at en av forloverne løp opp og sa i fra at hun skulle begynne å spille om 20 sekunder. Så lokket vi dørene inn til kirken og gikk opp kirkegulvet. Det var da avtalt på forhånd at det ikke skulle ringes i klokkene sånn som er vanlig. Og mens vi gikk opp så satte kirketjeneren ut stoler alle så jo på oss alikevel. Ble litt kaos før alle fikk summet seg - tørket tårene og satt seg, men gikk helt fint! Så gikk kirketjeneren og delte ut sangbøker. Hvis du ønsker noen bilder av kake, kjole, bukett etc kan jeg sende det til deg, hvis du legger igjen mailadresse. Er det noe annet du lurer på......bare å spørre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå