Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Igår kveld var vi på fest hos min søster, hun holdt koken hele kvelden/natten og var i så godt humør:-))) Hun hadde "ansatt" datteren m/kjæreste til å styre kjøkken og servering. Og hadde faktisk laget mesteparten av maten selv!!! Til forrett fikk vi laksepatè på rugbrød med mangopurè, guacamole, ruccola og granateple, sammen med en nydelig hvitvin. Hovedretten besto av andebryst, hjemmelaget potetmos m/vårløk, appelsinsaus, sautert fennikel og sukkererter, med en nydelig rødvin. Så kom det oster, fra min favorittostebutikk i København, dandert lekkert og servert med kvedemarmelade og Sauterrevin, gud så godt det var, kan virkelig anbefale Primadonna-ost og kvedemarmelade!!! Til slutt spiste vi Creme Bruleè som jeg hadde laget, og til denne hadde vi kaffe en 10 år gammel Madeira - snadder:-) Da halvveis lå vi på stolene våre, stappmette og lykkelige:-) Så satte min sambo igang med sine berømte drinker - han er skikkelig god til å mikse drinker;-) og det var bare super stemning. Kl 02 i natt kom det kake på bordet - bakt av ei svensk venninne av min søster. Den var dedikert til en av gutta som fylte 40 her om dagen og var høy, med fyll av bringebær, krem og vaniljekrem, den hadde turkis marsipan og pyntet med egne, designede sjokoladefigurer som bil, sykkel, fiskestang, fisker etc, alle symboler på hva han liker å drive med:-) Det var en fantastisk hyggelig fest, med himmelsk mat & vin, herlige mennesker, rørende taler, tonnevis med latter, dans og tårer:-))) Søster er så fornøyd med at alt ble så vellykket - og jeg er glad for at vi fikk det til, med henne oppegående hele kvelden/natten:-)
Trollmora Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Himmel for en meny. Det var jo rene Babettes gjestebud! Så bra at din søster holdt koken gjennom kvelden da, bare det å tilberede ett slikt festmåltid krever kjempeforberedelser. Imponerende !
Urtete Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Jøss, FOR en meny!)) Jeg har aldri laget noe som engang kommer i nærheten av dette - OK, det sier jo sitt om denne "husmora"....)
MAJA-67 Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 Så flinke dere er alle sammen, både du, søsteren din og hele gjengen. Har dere alltid vært så sammensveiset, eller har dette skjedd etter at hun ble syk? Jeg tar av meg hatten for dere alle sammen, og syntes det er så koselig å høre om alt det positive dere klarer å foreta dere midt oppe i all elendigheten. Dere høres helt "overmenneskelige" ut, syntes jeg. Beundrende hilsen fra
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2006 Det handlar om kärlek....:-) Vi har alltid vært nære vi søsken.... Og vi er overhode ikke overmenneskelige, bare inderlig glad i hverandre....
Gummelillan Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Høres ut som en fantastisk kveld!!!! Blir varm om hjertet når jeg hører om søskenforholdet deres, Attpåklatten!
Karomamma Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 For en super kveld, Attpåklatten!!! Jeg tenkte på dere og håpet det ble AKKURAT så vellykket! Skrev en hilsen til deg i en annen tråd, vet ikke om du så den. Trafikken er jo tett her inne om dagen Jeg kjenner meg veldig igjen når jeg leser beskrivelsene dine. FOR en styrke det er å være hverandre, både i hverdagen og når det dukker opp uventede og leie ting! Jeg savner familien min veldig, spesielt lillesøster, svoger og barna. Begge søsknene mine og tilsammen fem herlige tantebarn bor like ved mamma og pappa - dessverre flere timer fra Oslo... Ta vare på det dere har!
♥Snulder Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Å du milde for en meny:) Om å gjøre å ha god plass til magen...heheh..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2006 He he, så ikke den, men takk alikevel-) Det er så viktig å ta vare på hverandre - man vet aldri hvor lenge en har hverandre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå