morpluss Skrevet 8. oktober 2006 #1 Skrevet 8. oktober 2006 Jenta mi er 8 mnd.er og jeg synes det virker som hun liker å ligge på bamsen sin eller noe annet så hodet kommer litt opp. Når anbefales det å begynne med pute?
momalolinon Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 I Sverige rekomenderas det att ha en liten kudde/pute från fødseln.... Själv har våran prinsessa sovit på en liten kudde från det hon var nyfødd.
gullets mamma Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 jeg begynte å bruke en tynn pute da gutten min var ca 3 mnd
mammatilelias Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Gutten min har brukt pute fra han var 6-7 mnd.Han liker å ligge litt høyere med hodet,så sa fysioterapeuten at det avlastet hodet når barnet ligger på rygg.blir litt mykere enn å ligge på madrassen
Mona og Sine Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg er 24 å bruker ikke pute enda,men det er jo smak å behag. Men de små tynne kan jo ikke skade vel..
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 vi har brukt pute på lillegutt fra fødselen av. på sykehuset sa de at det var "det nye" rådet. det er en pute som skal gå helt ned til bleiekanten, altså nesten hele ryggen til baby ligger på puten. det var visst mest for å forebygge flatt bakhode..
Tiddelidu Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Sykehuset i Tønsberg, og min helsesøster anbefaler å bruke pute fra fødsel. Den må ligge nedover barnets rygg, ned til bleiekant, og er for å støtte hodet så det ligger "rett opp". Puten forebygger at barnet ligger til siden og får skeivt hode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå