Gå til innhold

Så inderlig skuffet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så inderlig skuffet over min stedatter som foretrekker å være sammen med sin eksstemor og hennes nye samboer framfor oss.

Min mann syns det er vondt at barnebarnet er mer sammen med eksen hans enn han selv får muligheten til.

Min mann var så dum at han fortalte at han følte det slik og dermed ble dattra sur og siden har min mann ikke sett henne.

Hva skal vi gjøre med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er jenta?

Og hvor er den biologiske moren?

Skrevet

Jenta er 25 år og den biologiske mora er høyst oppegående og levende.

Hennes mor og jentas eksstemor var i krangel hele tida og tålte ikke trynet på hverandre.

Så jeg skjønner ingenting.

Det er vondt for min mann at eksen hans ser mer til barnebarnet enn han gjør.

Skrevet

Da er hun jenta veldig umoden for å si det mildt.

Mannen din må snakke med henne og si det at han savner henne og barnebarnet.. Og at han gjerne vil se de.

Tror nok det er løsningen... Hun høres veldig sta og sær ut så spørs nok om det er det som må gjøres :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Stemoren har en gang blitt brakt inn i den jentas liv, og den gangen var det vel både ønsket og forventet at de skulle utvikle et familieforhold til hverandre. I tillegg til at noen mennesker finner veldig god kjemi sammen, og at samme kjønn også ofte finner sammen, så er det kanskje ikke far som har fungert som hovedomsorgsperson i familien? Noen ganger er stemor mer forelder i praksis enn far er selv. Hvis det er tilfellet for din stedatter, er det ikke rart om forholdet til stemoren holder seg tett og nært senere også. Jeg skjønner godt at det er sårt hvis han får se henne og barnet lite, men å dele samværet 50/50 eller mer i forhold til hva eksen får, er ikke riktig i mine øyne. Når han har gjort den andre kvinnen til en slags "ekstramor" for datteren sin, så må han også ta støyten med at hun fortsetter å være glad i den kvinnen, selv om han ikke selv er det lenger. Hun er voksen, og kan opprettholde sine egne relasjoner. Tenk, hadde samlivsbruddet skjedd mens hun var barn, hadde hun ikke hatt rett til å fortsette forholdet til stemoren sin i det hele tatt. Barns relasjoner blir tatt så lite på alvor når vi voksne flytter fra hverandre og forelsker oss på nytt.

Skrevet

HI her.

helt enig i dette, ikkemammanå, men det er ikke slik situasjonen er.

Jentas eksstemor orket ikke å forholde seg til stedattra si.Hun dro til sine foreldre når faren hadde samvær. Årene etter skilsmissen hadde disse to overhodet ingen kontakt.

Så gifter pappa seg på nytt med meg.Da blir det gjevt med eksstemor, men jeg har en mistanke om at det er eksstemora som står bak dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...