Gå til innhold

Er det bare min bebis som ikke har snudd seg med hodet ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 32+2,og jordmor trodde jenta ligger med rumpa ned enda.

Virker liksom som om "alle" har snudd seg før dette tidspunktet......

Og når er det mest vanlig at de snur seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ligger også seteleie/tverrleie.

Men jordmor sa at hun har god tid til å snu seg enda.

Men håper hun gjør det snart, for jeg har skrekken mot setefødsel eller keisersnitt. Så kjære lille i magen, snu deg!

Tror det er vanlig fra rundt uke 30 og utover. Begynner ikke å haste før uke 36-40, så vi har nok god tid, heldigvis!

Skrevet

Jeg er straks i uke 33 og jenta mi ligger foreløpig med rumpa ned. Skal til legen i morgen og da håper jeg at hun har snudd seg. Jeg syns det er ufattelig vanskelig å vite hvordan hun ligger, men for en ukes tid siden kå hun ihvertfall med rumpa ned.

Skrevet

jenten min har ennå ikke giddet å snu seg med hode ned. Vi skal på ul på tirsdag. Så da får vi vite hva vi skal gjøre med det. Håper jeg slipper å føde i sete:(

Skrevet

Min ligger på tvers med rompa ned.Skal heldigvis ha ks uansett så det har ikke så stor betydning.er 35+2 idag.

De tre andre låg med hodet ned fra uke 32.

Skrevet

glemte å skrive at jeg er 36+5. Er akkurat 37 uker når jeg skal på kk for ul. går det å nekte å føde i sete.? Gutten min er født med ks for 4 år siden (akutt ks).

Skrevet

Har lest at bare 3-4% føder i seteleie,så det er jo stor sjansj for at hun snur seg.

Men,kjenner jeg blir litt smånervøs for at hun ikke gjør det...

Har ikke lyst på hverken setefødsel eller keisersnitt.

Skrevet

Er 35+2 i dag og fikk bekreftet på onsdag at min lille i magen fortsatt er i seteleie. Fikk første gang vite det i uke 28, så har tenkt en del på dette i ukene som har gått. Jeg skal i røntgen fredag for bekkenmål for å se om jeg kan føde et barn i seteleie.

Men på tirdag skal jeg prøve akupunktur, for det har jeg høst skal kunne hjelpe. I tillegg finnes det ulike kjerringråd som kan være verdt å prøve. Det ene er i stå en stund på alle fire, med rumpa høyt og hodet lavt. Dette kan man gjøre mange ganger for dagen. Har ikke virket på meg, men kan være verdt et forsøk.

Fikk beskjed hos legen min at det er veldig vanlig at barna snur seg, hodet er veldig tungt og dras nedover. Særlig er det vanlig at 2.gangs gravide har barn som snur seg sent (jeg er 2.gangsgravid) Hodet festes sent for flergansfødende.

Jeg håper selvsagt at min lille snur seg, men har bestemt meg for setefødsel foran keisersnitt hvis bekkenmålene tilsier det.

Har født vaginalt en gang før, og kroppen kommer seg raskere etterpå. Har ikke lyst på operasjonsår og være "syk" i 6 uker etterpå, så tett opp til jula og med en 2 åring jeg også skal ta vare på. Men hvis jeg må, blir det noe annet. Dette må legene vurdere, og må jeg, blir det noe annet. Men får jeg valget, blir det fødsel med rumpa først.

Håper alle gullungene i magene våre snur seg med hodet ned. Lykke til alle sammen :-)

Skrevet

Skal på kotroll hos legen i mårra,men tviler på hun har snudd seg til da.Kjennes ikke sånn ut...

Håper hun har snudd seg til jeg skal til jordmor i uke 35,ellers tror jeg at jeg får litt småpanikk.

Men,jeg vet jo om flere venninner som har gått ganske tett oppå termin før ungen har snudd seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...