Gå til innhold

Hun er så ekstremt sinna så fort???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, mitt lille nurk på 2 uker blir så fort sinna. Man kan knipse så hyl skriker hun.. er dette normalt? De sa på sykehuset at dette var en frøken som viste hva hun ville.

Veldig slitsomt til tider da hun krever all opperksomhet når hun er våken.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår var også sinna fra tidlig av (fikk også kolikk, det var tøft, men det er en annen sak). Etter kolikken krevde hun oppmerksomhet hele tiden og kan være ganske krevende enda (er 10 mnd). Selv om temperamentet er der, så er hun bedre på å være litt for seg selv. Men tidligere var det var den minste ting som kunne gjøre henne ill-sint (f.eks bare å snu hodet vekk fra henne). Leste en bok som heter "fussy baby" av W. Sears som handler om krevende barn. Synes selv jeg fikk en del hjelp derfra (selv om jeg ikke er helt enig i alt han skrev). Men kjekt å få noen tips og se at det finnes mange andre som er likedan (og altså at det ikke var "bare vår feil"). W. Sears er veldig for attachment parenting, litt sånn bære hele tiden og samsove etc. Vi fulgte noen av hans råd og andre ikke. Uansett, noen barn krever bare mer enn andre og det er ikke vår "feil"! Lykke til!

Skrevet

Sikker på at hun blir sint og ikke redd? Det er mye nytt man må vende seg til når man kommer ut fra den beskyttede tilværelsen i magen. Mange nyfødte er slik, det går seg til etter noen uker. Flåsete kommentar du hadde fått på barsel, synes jeg. Og de fleste nyfødte vil kreve 110% av deg. De er bare slik. :)

Skrevet

Mi jente var også slik.

Hun fikk kolikk, og jeg gråt barseltårer i bøtter og spann, for jeg hadde fått ei "surpotte" og ingen solskinnsbaby.......

Synes de første ukene var slitsomme, da hun krevde 120% heile tia.

Ingen plass stod det noe om dette, jeg leste bare glorifiserte solskinnshistorier om hvor deilig de første ukene var.

Men ved 12 uker, når kolikken snudde var hun slett ikke krevende lenger.

Er nå 11 mnd, og skinner som bare det!

Du får bare kolde ut, detr blir bedre.

Den første tiden ER slitsom, er enin\g med anonym over her, de fleste er bare slik.

Det går seg til, og dette slitet varer ikke evig.

Tro meg.

Skrevet

Min erfaring (bare forsterket etter å ha snakket med min venninne med fem barn) er at babyene viser sin personlighet/temperament fra fødselen av. Vår førstemann var også sint (og hadde kolikk), og han sliter oss fullstendig ut med sitt temperament og engasjement dagen lang. Nå er han 19 måneder og vi har fått første "melding" med hjem fra barnehagen. Lillesøstera hans er den rake motsetning Hun er tålmodigheten og roen selv.

Jeg vet dessverre ikke hva jeg skal råde deg til, men vil bare si at jeg oppfatter dette som normalt.

Skrevet

Kan jo legge til at vi fant trøst i Sears vi også. Vi har også et barn som han beskriver, men sønnen vår hadde kolikk i tillegg. Jeg husker jeg sa til mannen min når Jr. var 6 måneder at "i dag har jeg hatt en OK dag". Med veslejenta så er hver dag en fest (for å sette det i perspektiv".

Skrevet

Takk for alle svar.

Får jeg spørre dere om når barna deres fikk kolikk og når det gikk over?

Tror ikke hun har det. Hun kan være super søt, rolig og snill, men når hun vil noe så får du 2 sek ellers sprekker krystall glassene og jeg er redd hun skal besvime.... Seriøst.

Skrevet

Fikk kolikk når hun var ca 2 uker gammel og varte til 6 mnd alder.

Men høres ikke ut som kolikk det du beskriver. Kolikk har litt uforklarlig skriking, altså har ingen tydelig årsak. Høres heller ut som du har ei med temeperament....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...