lisapetrine Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Hei Jeg har en 3 mnd gammel sønn. Han promper omtrent hele tiden. Dette går utover søvnen hans. Sover veldig urolig. Snur og vender på seg hele tiden og jeg hører han promper. Det er tydelig ikke vondt, men ubehagelig for han siden han ikke klarer og slappe av og sovne ordentlig. Er det noen som har noe erfaring og kan hjelpe med et tips på hva jeg kan gjøre. Takk for svar.
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Min gutt på 3 mnd er akkurat som din. Det jeg pleier å gjøre er å la han ligge så mye som mulig på magen i løpet av dagen, da kommer lufta lettere ut. Hver gang jeg skifter bleie på han tar jeg knærne hans opp mot magen forsiktig mange ganger. Kommer alltid litt promp ut da... Når han skal bade og stelles for kvelden masserer jeg hele kroppen hans med olje så han slapper av. Masserer da til slutt magen og tar knærne opp mot magen igjen noen ganger. Etter jeg begynte med dette har han sovet mye bedre Husk å alltid rape han godt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Få ut prompen før han somner:) Legg han på stellebordet, ta godt tag i anklene og gjør løpebeveglser (raske) med bena hans i ca 30 sek. Siden bøjer du knærne hans opp mot magen, og "trykker" forsiktig ut prompene, det kommer MASSE av denne treningsøkt:) Veldig effektivt!
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Min jente slukte mye luft...ble mye bedre når jeg matet henne før hun skikkelig sulten. Da spiste hun roligere og det ble mindre luft i magen.
Skrållan Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Mange gode forslag du har fått, vil bare legge til en mulighet. Får gutten din maltekstrakt? Sønnen min fikk det da han begynte å bæsje veldig sjelden da han var ca 4 mnd, da prompet han masse og det luktet helt forferdelig. Etter en måneds tid så sluttet vi med maltekstrakt og begynte med sviskesaft, det var bare så mye bedre! Da hadde han nesten bare luktfrie promper og sleit ikke lenger med luft i magen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå