Gå til innhold

Er det en klesstr. dere synes dere har hatt en stund til deres barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sniker meg inn fra småtroll 0-1 år :) Synes jeg hele tiden må fornye garderoben til snuppa. Hun er 5 mnd nå (67 cm lang) og bruker 74 (noe 80,men det må brettes opp på armer og ben) Er trist å legge bort klær hun såvidt har brukt,så håper hun kan ha noen en stund snart.Er enorm forskjell på str fra butikk til butikk merker jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner igjen den følelsen - kjedelig å måtte legge vekk nesten ubrukte klær. Men vekstkurven flater snart ut, typisk rundt 6 mnd, så da kan du se frem til litt lengre intervaller mellom hver utskifting.

Stor forskjell mellom ulike klesmerker - her i huset er det H&M som passer best i størrelse og passfasong. Praktisk, siden det også er så billig :-)

Skrevet

Brukte alle størrelser frem til 74 og da hoppet jeg rett til 86. Må brette opp litt på ermene, men det er jo ikke så farlig. Jeg handler mye på HM for jenten min er lang og tynn. Syns klærne der ofte har mye stretch i seg og da kan man jo strekke litt når det går på siste verset. Har en strikket jakke fra KappAhl som fortsatt er for stor så det er veldig stor forskjell fra butikk til butikk.

Skrevet

hmmm, syntes vi har brukt alle str lenge vi, både til snuppa som nå er 15 mndr og til lillegutt som er 2 år og 9 mndr...hun har brukt 74 siden hun var 12 mndr, og bruker det enda...lillegutt bruker enda 86 og 92 likeom...

Skrevet

Jeg må også si at vi har brukt de fleste str. lenge. Har nå brukt str.74/80 siden hun var ca.9/10 mnd og nå er hun strax 13 mnd.

Skrevet

Jeg skiftet str hver mnd de første 6 mnd.

Da han var 6 mnd, brukte vi 80. Brukte det frem til han var 1 år ca, noe hadde han til han var 1,5 år. KOm liksom ann på str osv. Så det er nok den str han har brukt lengst.

Da han var 1 år begynte vi med 92, kan bruke mye av det enda, men går en del i 98 oxo nå.

Skrevet

Hun har brukt (og bruker fremdeles) 74 leeenge nå

Skrevet

Min sønn er 13 mnd og har enda en del 74 vi bruker og så bruker vi 80. Hele veien har jeg faktisk fått brukt tøyet en del siden han ikke har vokst så vanvittig fort som mange andre har....56 brukte jeg jo i nesten 3 mnd:)

Skjønner godt at du blir frustrert når man har så mange fine plagg man nesten ikke rekker å bruke!

Skrevet

Tror kanskje at foreløpig så er det str 80 som vi har brukt lengst. Alle de andre klærne ser nærmest ubrukte ut, var ikke lenge de passet. Nå er hun 13 mnd og bruker str 86. Tror hun kommer til å bruke den str ganske lenge også. :o)

Skrevet

Hos oss har guten vår faktisk brukt dei same bodyane i 7 mnd no.. Dei er i str. 80, og hn har brukt dei frå han var ca 5,5 mnd gamal. Han var veldig rund då han var mindre, så bodyane i str. 74 vart for trange (men bukse og genser i 74 var passe lenge). Etter kvart som månadene har gått har han blitt lang og tynn, så no fyller han omsider ut lengda på bodyen. No som han er vel eitt år må vi snart gå over til str. 86 (sjølv om han er rett under 80cm lang) fordi dei i 80 blir for korte på ermene. Kanskje det berre er guten vår som har ape-armar.

Erfaringa mi er at bodyane av merket Mohini frå Cubus er store i størrelsen, Little Baby frå Lindex er små i størrelsen, og dei frå H&M er omtrent midt imellom. Så akkurat no bruker småen Mohini i 80, og Little Baby i 86. Mohini i 86 er alt for stort.

Det ER trist å legge vekk klede som knapt er brukt, men det tar ikkje lang tid før størrelsen varer mykje lenger, rundt halvåret veks ikkje babyen så fort - og kleda kan då sjølvsagt brukast lenger.

Småen her har no brukt dei same kleda så lenge at eg faktisk er litt glad for at han snart veks ut av str. 80 - sånn at eg kan gå og kjøpe nytt tøy :o)

Skrevet

80 og 86 her også. Begynte å kjøpe 80 da hun var 8-9mnd og har brukt mye av det frem til nå (snart 18 mnd).

Skrevet

Snuppa her har brukt str. 80 lenge. Jeg husker jeg kjøpte en body i str. 80 da hun var 5 mnd (var lan på ermene da), og den bruker hun faktisk enda - og hun er 21 mnd! Men den begynner å synge på siste verset nå. Vi måtte kjøpe ganske store klær tidlig fordi hun var så rund, og nå som hun blir slankere passer klærne enda.

Skrevet

snuppa hr brukt str 74 i snart et år... Men så har hun ikke vokst så mye heller, da... Nå bruker hun alt fra 74-86, men mest 80. Hun er 17 mnd nå... Hun er 78.5 cm. Så vi har det motsatt..Føler vi aldri får byttet ut garderoben hennes...

Skrevet

86 i overdeler/dresser etc og 80 bukser (HM) har vi brukt lenge synes jeg!

Skrevet

Har brukt 74 i bukser og 80 i bodyer såååå lenge. Kjøpte vel før jul, da var hun 6 mnd, nå er hun 16 mnd og bruker det fremdeles. Så lenge at jeg nesten er lei av klærne.... Kappahl sine bodyer synes jeg er større enn de andre sine. Har litt av forskjellige slag vi: Kappahl, Lindex, H&M og Name it...

Skrevet

...Men nå er det en stund siden jeg begynte å kjøpe 80/86 da, og såvidt begynt på 92 også. Må jo fornye litt imellom da...:-)

Skrevet

86 har vi bruk leenge.

Nå blir det jo bare lenger og lenger for hver gang.

Driver å går over til 92 nå. og da blir det jo ikke ny str. før om et år tenker jeg.

Skrevet

Føler ikke att det noen str vi ha brukt sånn sett veldig mye lenger enn andre... Eller junior er snart 20 mnd, og en bukse som han har, har han brukt siden han var 10 mnd.... Og den er passe enda, begynne å bli lltt kort i beina...... Selv om han har vokst en del, så føle jeg at det er overkroppen som ha strekt seg... For i gensere hoppet vi fra 74 til 86.. Og handle vi inn klær nå så blir det i 92...Men håper han begynne å slite mer på klærne sine... Sånn att jeg kan se at han bruker dem..

Skrevet

Bruker 86 og 92, og noe i 80 er fremdeles passe... str 92 begynte hun å bruke for ca 1 mnd siden..men må av og til brette litt opp, spes buksene. er snart 20 måneder.

Skrevet

skal vi sjå....om jeg husker riktig:

nyfødt: 44

3 uker: 50

6 uker: 56

3-4 mnd: 62....deretter 68 body ved ca 6 mnd og resten av tøyet etterhvert...

9 mnd: 74.....er nå straks 1 år og bruker fortsatt 74

Skrevet

brukt 80 lenge.

nå er hun litt over 11 mnd og passer 86 (h&m strl) perfekt..

Skrevet

Tja... 74 og 80 har vert i bruk ganske lenge. Jenta mi bruker 80 / 86 nå da, er ett år. Men de str er de vi har brukt lengst, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...