Tommage♀♂ Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Kjøttsaus: 1 kjøttdeig 1 løk 1 glass tomatpuré 1 boks hermetiske tomater 1/2 fedd hvitløk salt, pepper og piffi/grillkrydder, oregano om ønskelig Ostesaus: 1 Kavli Naturell ost (ikke lettversjonen!) 1-1,5 dl fløte salt og sukker Ellers: Riflet ost, gjerne Mozarella Lasagneplater (jeg liker best Barilla sine) Fremgangsmåte: Brun kjøttdeigen sammen med hakket løk. Ha hermetiske tomater, tomatpuré, hvitløk og godt med krydder i hurtigmixeren til en fin saus, og hell over kjøttdeigen. La det koke noen minutter mens du lager ostesausen. Ha ost og fløte i en kjele og kok opp på meget svak varme mens du rører (dette setter seg raskt i bunn). Ha et lite dryss salt og sukker i sausen. Legg lagvis kjøttsaus, lasagneplater, ostesaus og et dryss riflet ost. Avslutt med kjøttsaus og riflet ost. Stekes på 225 grader i ca 20 minutter, serveres med baguetter og en god salat. Vel bekomme!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Beklager, dette er ikke lasagne på italiensk! Den hvite sausen skal være nettopp det - en hvit saus (bechamel), tykk med revet ost i. Osten skal selvfølgelig være parmesan. Og piffi-krydder?! I don't think so!
Har to nydelige jenter Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Jeg har også en oppskrift på hjemmelaget lasagne, god og enkel Tomatsaus: 1 pk kjøttdeig 2 løk 2 gulrøtter 1 boks hakkede tomater (bruker coop sine, de er krydret) 3-4 ss tomatpuré salt pepper oregano Ostesaus: 6 dl melk + 2 dl melk og 4 ss hvetemel (jevning) 3 dl revet ost salt pepper litt revet muskatnøtt Lasagneplater Revet ost til topping Fremgangsmåte: 1. stek kjøttdeig 2. ha i løk og gulrot, fres til løken er blank 3. ha i tomater, tomatpuré og krydder. la det koke i 10-15 min Lag ostesaus mens tomatsausen koker. 1. kok opp melk 2. spe med meljevning, ha i krydder og la det koke 5 min 3. rør inn revet ost Legg lagvis med ostesaus, tomatsaus og lasagneplater, Begynn og avslutt med et lag ostesaus. strø ost på toppen Stekes på 200 grader i 30-35 min, midt i ovnen. Server med salat og baguetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå