Gå til innhold

Mistet tre barn


Annerledes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har nettopp lest artikkelen og har ikke ord..

Dette du har opplevd er mer enn et menneske skal kunne bære..

Jeg har selv mistet én gang i 21 uke og det var traumatisk nok, men ikke noe i fohold til det du har opplevd.

 

Vil gi deg en god klem, jeg føler virkelig med deg.

 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Annonse

vår dypeste medfølelse i det dere har opplevd.har nettopp mistet en gutt,for 2 mnd siden,han fikk leve i syv timer.4 dager før fødselen knekte faren ryggen,så han fikk ikke være med,det har vært en tøff tid,så vi forstår sorgen dere bærer.vi var 10 dager over tia å ble setta i gang,ingen ante at det var et sykt barn.vi lot dem obdusere han,å det visste seg at han hadde noe som het edvart syndrom,det er det nest vanligste etter down syndrom.de som har dette syndromet dør til eller rett etter termin,legene sier dem ikke er levedyktig.visst vi skal ha flere barn vil vi bli tilbudt fostervannsprøve,å da kan dem se om barnet er sykt,vi ken også ta prøver for å se om genene våre passer sammen,og om kansje en av oss har et gen feil som vi ikke vet om.vi lurer på om dere har fått disse tilbudene? tvilen vil være der selv om de sier at barnet er friskt,derfor er jeg ute etter å prate med noen som hat tatt disse prøvene.vi har ei datter på 1 år og 9 mnd,som er frisk,å den største trøsten i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg og dine,

 

Utrolig vondt å lese hva du har opplevd!

Syns spesielt det var ille å høre at dere har måttet skjule kista da dere skulle ut av sykehuset - noe så uverdig ovenfor babyen, og dere!!!

Vi som har vært så heldig å få friske barn har godt av å høre slike historier av og til. For meg setter det ihvertfall ting litt i perspektiv, og jeg kjenner at man alltid kan bli flinkere til å sette pris på det man har.

Leste en gang et intervju av en afrikans dame som hadde mistet alle sine 4 barn en katastrofe. Hun sa: Jeg var verdens heldigste mor, men jeg visste det bare ikke da..." Syns det var sterkt sagt.

 

Håper dere får all støtte dere kjenner behov for, og at dere etterhvert klarer å se lyspunkter igjen.

 

God klem/Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er trist at du mister barna dine, men må si at det er ikke riktig for barna at du blir gravid nr du vet de dør. De har jo blitt et menneske. Dessuten så kan jo du miste livet selv, hva da med den lille gutten du har?? Skal han være uten mor? Du bør ikke bli gravid før du vet hva gen- feilien din er? Det er ikke riktig at barna dør fordi du vil prøve å se om det går bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym,

Syns det var trist å lese innlegget ditt!

Tror ikke noen av oss kan sette oss opp på vår høye hest, og gjøre oss til doms over hvilke valg denne mamman har tatt og ikke tatt.

Hennes ønske om et levende barn er garantert oppriktig. Med tanke på hvilken enorm påkjenning det er å miste et barn, så ville hun nok aldri ha prøvd på flere dersom hun visste at det kom til å gå galt igjen.

Du kan jo prøve å tenke deg hvor engstelig hun må ha vært ved hvert nytt forsøk...

Og hvor inderlig sterkt hennes ønske om et levende barn var, når hun valgte å utsette seg for nye forsøk!

Det kan være mange detaljer i denne saken som vi ikke vet noe som helst om, og jeg syns derfor at det er uendelig trist å se at du "anklager" henne for å ha prøvd igjen.

 

Håper hun klarer å se forbi dette innlegget - er sikker på at hun er verdens beste mamma, både for den gutten hun har hos seg og de tre englene hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si til deg anonym over her at du virkelig vet å legge stein til byrden. I dag er det tre år siden det første barnet døde så du traff virkelig med ditt syrlige innlegg. Tenk litt på hva du skriver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om anonym!!!!Kjære deg.Anonym har ikke evne til å forstå hva vi går igjennom.Jeg har mistet selv å vet hva jeg snakker om.Uvitenhet å dummhet er det noe som heter.

Hvordan går det med deg i dag?Tenker på deg.Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vet det er lenge siden du la nn ditt innlegg - men ville bare vise min dypeste medfølelse for det du har opplevd. Det virker helt meningsløst at slike ting skal skje - ikke at jeg er personlig kristen, men hvor finnes gud når slike ting skjer. Du har sikkert fått høre at alt som skjer har en mening, og jeg tror jeg kan dele den følelsen du da får..hvordan kan noen si det til en person i en slik situasjon...

 

Vi mistet vår baby i uke 14 - ikke langt på vei men allikevel en smerte som ikke kan beskrives for de som ikke opplever en slik ting - og så kan man da tenke på deg..gud..jeg får tårer i øynene og blir så lei meg på dine vegne..

 

Tenkte jeg også her skulle fortelle om min kusine..da det virker som en lignende hendelse..de mistet sin lille gutt etter to dager..Ullevål mente han ville overleve, men det gjorde han ikke..det var også en genfeil.

Sykehuset var veldig interessert i å kartlegge familien rundt, men da jeg nevnte dette for sykehuset ifm min egen abort, avfeide de meg bare med at det var "normalt" å miste...

Hva f... er normalt med at slike vonde ting skjer...

 

Og hva går feil..når ett lite barn kan vokse i 9 mnd for så at det skal være en genfeil som gjør at barnet ikke får leve opp...

 

Jeg håper du har noen som støtter deg i sorgen.

Mange varme tanker fra meg til deg og dine.

 

( jeg vet at vi her inne mener at man skal bruke sitt nick...men siden dette er så nære for meg vil jeg ikke bruke mitt nick...)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Anonym over som mente at du ikke burde bli gravid: jeg sier det som det er: du er en gedigen kronidiot, og kan umulig selv ha opplevd å miste ett eller flere barn.

 

Jeg har selv opplevd å miste et barn i uke 22, så jeg kan nok delvis sette meg inn i situasjonen din, men jeg føler meg også sikker på at det du har opplevd må være mye værre enn det jeg/vi har opplevd.

 

Mine dypeste tanker går til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...