Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Far til de to barna mine betaler 2400,- i mnd for de. Det er utreknet etter lønnen som han hadde i sin "gammle jobb". Tjente da litt over 300000. Nå tjener han over 600000 i året. Kan jeg søke om at han betaler mer i bidrag da? Takk for svar!!
Maud Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Ja, det kan du. Du kan enten snakke med ham om det og ordne det slik eller du kan kreve at Trygdeetatens innkrevningssentral beregner bidraget hans. Da må dere betale litt for det (800?)
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Vet at de fleste trygdekontor gjør gratis serviceberegning av bidrag dersom dere selv har med papirer på inntekt og at de slipper å lete dette frem. Dersom de skal gjøre det må begge parter betale cirka 800 kroner hver.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Men, må man betale hver gang det blir gjort ny beregning?
98 & 05 & 07 & 08 Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 DU kan søke om endring i bidraget, hvis dere da ikke har en privat avtale. På trygdekontorets nettsider så finner det en bidragskalkulator du kan bruke så ser du hvor mye mer han skal betale i bidrag
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Er han selvstendig næringsdrivende, finnes det måter å "skjule" inntekt på slik at han slipper å betale mer i bidrag. Min mann har ordnet det slik, med hjelp fra regnskapsfører og med god samvittighet. Han betaler nemlig det meste for barna likevel, samt at de bor her mer enn hos mor. Til HI: anbefaler privat avtale. Ellers risikerer du at eksen din blir så irritert den dagen han uforberedt får et brev fra trygdekontoret at han heller bruker penger på eksperthjelp for å slippe å betale ekstra....
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #8 Skrevet 10. oktober 2006 Hvis de er mer hos dere skal vel ikke dere betale bidrag i det hele tatt...?
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 10. oktober 2006 #9 Skrevet 10. oktober 2006 da dere har to barn, så kan ikke bidragskalkulatoren brukes. Den tar ikke hensyn til flere barn...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #10 Skrevet 10. oktober 2006 Ja, er litt redd for at han skal "skjule" hvor mye han betaler ja. Har vært å pratt med trygdekontoret, så nå er det ingen vei tilbake... Har prøvd privat avtale, men det fungerte ikke i det hele tatt.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 Dersom du har kontaktet TK og får dem til å beregne/fastsette bidrag, så vil de selv kreve inntektsdokumentasjon fra barnefaren. Da tror jeg det blir litt vanskeligere for ham å komme seg unna, skule hva han har i inntekt..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 Og bidragsbetalere som sniker unna inntekt kan flott skjønnsfastsettes på inntekt. Det har jeg fått gjort med far til mine barn, da han sniker unna inntekt som bare det. Da tar de utgangspunkt i alder og utdannelse, samt hva han har tjent tidligere år.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #13 Skrevet 10. oktober 2006 Svar til sunburn: de er mer hos oss i praksis, på papiret bor de hos mor, slik at hun skal få overgangsstønad. Hun tjener ekstremt lite.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #14 Skrevet 10. oktober 2006 Ikke noe problem i det hele tatt, TK setter en frist, og på den tiden rekker far å kontakte regnskapsbyrå og advokat... hvis han altså er selvst.næringsdrivende, ellers kan han jo ikke skjule inntekt:)
*Lissi* Skrevet 10. oktober 2006 #15 Skrevet 10. oktober 2006 Vel, har sjekket han på nettet, og der stod det hvor mye han tjente. Litt vanskelig å skjule da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå