Gå til innhold

Er det bare min som ikke liker å ligge i vogn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg en såå spesiell baby??

Ser under om de som ikke liker å kjøre bil, det har jeg hørt flere andre si. Min vil heller ikke det, er hyl og skrik når vi tar på selen og spenner fast. men min vil heller ikke ligge i vogn. Jeg blir så frustrert, vi kommer oss ingen vei....vil bare bære, bære, bære. (hadde kolikk i ca 3,5 mnd og ble nok borskjemt for å slipppe gråten). Er nå 4 mnd. Men hva gjør jeg nå? Noen gode råd?? Prøver litt og litt, men jeg ender alltid opp med å bære hjem :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh nei. Akkurat som å lese om min gutt, han er også 4 mnd. Men han har ikke hatt kolikk da. Har alltid tatt han opp når han begynner å gråte og har hørt mye om at han er bortskjemt... Men jeg tror heller på å gi han positive opplevelser i vogna så det har blitt mye bæring her og. Nå har vi begynt å bruke sportsvogndelen og drar kalesjen helt opp så han får med seg alt, virker nesten som han har begynt å like seg der. avogtil setter vi han også opp på det nederste hakket. Jeg syns det har vært vanskelig å gå på tur så det har blitt mye senter. Men sånn det har vært har det vært mye hyggeligere. Vet ikke om dette var så mye hjelp men vi er ihvertfall i samme båt :)

Skrevet

He.. he.. Nei, det er IKKE bare din som ikke liker å ligge i vogna si!!

Gutten min har alltid hatet å ligge i vogna si. Jeg gledet meg MASSE til han skulle bli større slik at vi kunne gå over til sportsvogndelen. Da han var 6 måneder begynte vi med den, og jeg var såååå positiv! Men likte han det??? NEIDA!!! Fortsatt skrik og skrål!! Jeg ender ALLTID med å bære han. Enten i babybjørnen eller i sjalet. Orker rett og slett ikke høre han hyle sånn, så jeg tar han alltid opp. Faren er litt tøffere der og lar han skrike til han sovner....

Nå gleder jeg meg bare til han blir så stor at han kan gå selv. HÅPER det blir bedre da! ;-)

Skrevet

Nei, jenta mi liker heller ikke å ligge i vogn. Hun er 5 mnd og for liten til å sitte. Å ligge i vogna når hune er våken er uaktuelt!

Så da bruker vi bæresele når hun er våken (Det er det beste hun vet!!!) og legger henne i vogna når det er sovetid. Det pleier å funke bra! :)

Skrevet

Godt jeg ikke er den eneste som har problemer med å komme meg ut. Selv om det ikke finnes noen råd for å endre på skriket i vogna. Min sover også godt i vognen, men altså ikke ligge i den i våken tilstand, eller sovne selv i den.

Skrevet

min likte ikke dypvogna..

Byttet til sportsvogndelen når han var 4 mnd, , den er lavere og han får bedrre oversikt, + at han kan ligge litt på skrå...

da roet han seg.

MEn har ALLTID med oss bæreselen da..:-)

Skrevet

datteren min har heller ikke ville ligge i vognen...bare når hun sover.. vi byttet til sportsvogn like før hun ble 4 mnd... hun liker denne vognen mye bedre, men er ofte hun absolutt ikke vil sitte i den... så har alltid med bæreselen..og nå når det er litt kaldere ute har jeg med kjeledressen og... orker ikke gå på tur med en baby som HYLER....

Skrevet

Lyder kjent, bæreutstyr er løsningen.

Noen trenger mer kroppskontakt. Behovet endrer seg over tid og alt går seg til etter hvert. Ingen grunn til å bekymre seg for at barnet blir bortskjemt av kroppskontakt. (Blir du bortskjemt av å sitte i armkroken til din kjære når du har behov for det?)

Skrevet

Sukk...hadde bare bæresele eller bæresjal funket...men det er det samme som i bilen. Når vi spenner fast og babyen merker at hun liksom sitter fast uten å kunne bevege seg fritt, blir det hyling. Jeg får smøre meg med tålmodighet og glede meg til butikk og kafeturer når hun er moden for det...

Skrevet

Samme her...

Han (11 uker) er ikke særlig glad i å ligge i vogna når han er våken, nei.... Kanskje et kvarter nå og da...

Har kjøpt Ergo-sele, og bare han blir bittelitt større skal jeg begynne å bruke den. Har Baby-bjørn, og den ser han ut til å tolerere. (Men jeg blir så alt for sliten av å bruke den)

Skrevet

Snuppa mi er 11,5 mnd og streiker både i vogn og bilsete. Har vært slik alltid...

Skrevet

Det finnes spedbarnsinnlegg til Ergo. Kanskje du kan annonsere etter brukt spedbarnsinnlegg på www.tettinntil.com (eller kjøpe og selge når du ikke har bruk for det lenger)

Skrevet

Takk for hintet!

Jeg har egentlig sett det, men siden det vel bare er en uke eller to til jeg kan sette han der så gidder jeg ikke... Fikk Ergo-selen min for en uke siden. Han begynner å bli sterk i nakken, men jeg vil gjerne at han skal bli littegranne sterkere i nakken først bare... :o)

Skrevet

Vår liker heller ikke å ligge i vogn. Eller noe annet sted hvor hun må ligge alene. Skrik og bråk. er 7 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...