Gå til innhold

2,5-åring i bil, vrir seg ut av selen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skal jeg gjøre? hun sitter fortsatt bakovervendt, men vrir armene ut av selen og er da såpass løs at hun får snudd seg og ser på oss i framsetet... Jeg har prøvd å stramme selen så mye at det nesten er ubehagelig, men hun kommer seg løs likevel... Bør jeg kanskje prøve å snu setet tror dere? Så hun sitter rett vei i stedet? Har HTS-sete, 9-18 kg. Kan brukes begge veier. Syns ikke det er trygt slik hun gjør det nå vertfall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å prøve å snu setet.. Hun er jo såpass stor nå at hun kan sitte forovervendt. Og hvis det ikke hjelper, så må du prøve å snakke med henne og forklare hvorfor hun må ha det på.

Skrevet

Har ei venninne som har en gutt på 2år, og han vrir seg ut av selen i bilstolen:-( rå skummelt. Han sitter framovervendt da. Men hun skal kjøpe en slik ekstra reim til å sette over brystet. slik at han ikke har mulighet til å vri seg ut.

Hun hadde en nesten ulykke der han hadde klart å komme seg ut av selen, mens de var på kjøring i full fart:-(

Heldigvis gikk det bra.:-)

Skrevet

du får kjøpt sånn forankring til å feste på selen.spør i en ustyrsbutikk.mener det er babyshop som har det

Skrevet

Huff vet hvordan det er.. Datteren min gjør det samme, når vi kjører. Hun sitter i framovervendt sete da, men vil ikke ha på selen. Har hatt Mange krangler om dette. Ikke noe stas:( Vi har bare stoppet bilen vi da,og sagt at vi ikke kjører en meter til før hun sitter pent.) Men det kan bare hende at hun trenger et framovervendt sete, sånn for å få sett dere:) Datteren min vil bare bestemme hun....

Skrevet

har og det problemet, kjøp et sånt bånd som holder samme skiene, sånn som du kan stramme til, og fest rundt begge selene foran, da kommer de seg ikke ut...

Skrevet

Tusen takk for alle tips. Må nok dra å kjøpe sånn spenne til å feste selen med i første omgang, så får vi håpe problemet løser seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...