Juliemamman Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Som en der av dere vet så var jeg innlagt fra madag til tirsdag pga magesmerter, men uten at de fant noe galt. Smertene ville ikke gi seg, og jeg følte meg mer og mer syk ellers også, så i går tok jeg kontakt med fastlegen, og ble sendt til sykehuset igjen. Han mente jeg skulle legges inn, men jeg sa klart fra at hvis de ikke fant noe de kune gjøre noe med, så ville jeg heller være hjemme og ha vondt. Så dro jeg inn til undersøkelse,da.... Samme smertene, forhøyet crp, og fortsatt forhøyet verdi av hvite blodlegemer på urinprøvene. Urinprøven viste 2+ på leucosytter og 2 på blod. Flere leger kom og undersøskte, men ble ikke kloke på hva dette var, men at det var et eller annet var de rimelig sikre på ut fra prøvene. Men SÅ kom det en gynekolog som mente at det kunne være en nerve som lå i klem mellom de rette og de skrå magemusklene, og at det var det som ga smertene. For å sjekke teorien satte hun en sprøyte med lokalbedøvelse i verven, og det hjalp faktisk . Da var den teorien klar. Det er en ufarlig, men svært plagsom tilstand som er ganske vanlig på denne tiden i svangerskapet. Men så var det prøvene da... De skulle jo ikke bli slik av en nerve i klem. Da kom det etterhvert fem at urinprøven som var satt på dyrkning tidligere i uka hadde oppvekst av gule stafylokokker. Det hadde de visst siden onsdag, men hadde "glemt" å ringe meg. Ultralyd av nyrene viste også et utvidet nyrebekken, noe som kan være normalt i svangerskap, men kan også komme av nyrebekkenbetennelse eller nyrestein. Så da ble jeg satt på antibiotikakur, og skal levere ny prøve når den er fredig. Også var det det at jeg ikke hadde kjent liv i magen siden onsdag,da. Det måtte de også sjekke, så jeg ble sendt opp på føden. Der brukte jordmor eeeeeeeevigheter på å finne hjertelyd. Skal love dere jeg var redd da!!! Men plutselig var den der. 145 flotte slag pr minutt . Ultralyden etterpå viste en baby som hadde det veldig bra, men morkaken hadde flyttet på seg igjen, så den ligger foran og demper for spark, så da er det derfor jeg kjenner så lite. Dette ble en lang historie... Nå gleder jeg meg bare til medisinen begynner å virke så jeg kommer tilbake i god, gammel form resten av svangerskapet . God helg !
kokosbolle Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Så bra de fant ut av det! Man kan jo bekymre seg tullete av slikt. God bedring )
Lapez Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Flott at alt er bra da=) Hvor langt er du egentlig på vei?
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Så godt å høre at de endelig har funnet ut av det, det må jo være forfedelig å gå å vite at det er noe, men ikke en gang de vi stoler aller mest på i denne sårbare tiden kan finne det ut...!! Kjempefint at du nå kan få roen i deg til å nyte bebisen å svangerskapet ditt:o)
Mrs. Bouquet Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Det var da veldig komplisert, men alikvel ikke så farlig som det kunne hørt ut som. God bedring i alle fall. Godrt at du ble undersøkt skikkelig.
Juliemamman Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2006 Tusen takk . Jeg er 21 fullgåtte uker i morgen. Nå satser jeg på kjempeform den tiden som er igjen
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 Herregud...for et kaos... Jaja, bra det fant ut hva alle tingene kunne være da, og at den lille har det bra. Nei, det skal ikke være lett dette her...hehe.. Får håpe det blir bedre for deg nå da, synd om du skulle gå å ha vondt resten av svangerskapet... Nei, vi får krysse fingre og tær for at alt blir bra nå..
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 Bra de fant ut noe da. Så sløve de var som ikke sa fra om stafylokokkene!!!! God bedring!!!! :-)
<3 3 tette <3 Skrevet 7. oktober 2006 #9 Skrevet 7. oktober 2006 godt at de fant ut av det , men det er jo sykt at de ikke klarte det før. eller at de glemte å gi beskjed om urinprøven. hurra for helsenorge.
Juliemamman Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 7. oktober 2006 Helsenorge er jo livsfarlig!!! Spesielt region midt-norge harjeg inntrykk av, ettersom de må spare så hardt... Om det fortsetter å være vondt pga nerven nå, så vet jeg iallefall hva det er, og at det ikke er farlig - lettere å leve med smertene da også. Og de gule kokkene håper jeg forsvinner etterhvert som medisinen begynner å virke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå