Gå til innhold

Når begynte dere med grøt? Gir mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er snart 4 mnd....bør vel begynne snart da eller? Hvor mye gir dere i begynnelsen, og er det bare grøt man gir, eller er det sånne middagsglass også og andre ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg byttet på litt jeg. I startet begynte jeg med grøt og deretter byttet jeg på grøt og grønnsakspure. Han liker grønnsakspure bedre enn grøten. Det er vel samme hva du gir henne, tror jeg. I hvert fall det jeg fikk beskjed om når jeg spurte her inne en gang.

Skrevet

Jeg begynte med grøt da hun var 4 mnd akkurat (hun har fått mme fra hun var 3.5 mnd). Jeg begynte med maisgrøt som jeg blandet med mme. Ga etpar teskjeer om kvelden til å begynne med og økte så gradvis. Etter noen uker begynte jeg å gi grøt på formiddagen også. Jenta mi er nå 5 mnd og vi har såvidt startet med smaksprøver på middag.

Skrevet

Hvor gammel var han da du begynte da? Og hvor mye gav/gir du hver gang? i tillegg til mme...

Skrevet

Jeg begynte når han var litt over 3 mnd (da spiste han rundt halvannen liter med mme) Et par t-skjeer med tynn grøt. Økte gradvis oppover til full porsjon når han ble 4 mnd. Ga han dette på formiddagen. Begynte med grøt på kvelden også når han var 4 mnd. og 3 uker. Nå holder jeg på å gi han middag i tillegg (han er 5 mnd + 1 uke).

Han får 200 ml mme til frokost

grøt lagd av mellom 110-130 ml mme til lunsj. Tilbyr han ca 70 ml mme i tillegg, noen ganger drikker han det, andre ganger ikke.

1 glass grønnsakspure med litt frukt til middag + noen ml mme.

og grøt, samme som lunsj til kvelds.

Skrevet

Vi begynte da han var 5 mnd. Ga små smaksprøver fra 4,5 mnd. Synes at det er greit å vente så lenge som mulig selv om man gir mme. Det er jo det som er anbefalt da. Men om barnet drikker veldig mye mme og ikke er fornøyd er det jo greit å begynne før ja.

Skrevet

Vi har akkurat begynt. Snuppa er 3,5 måneder. Hun har fått maisgrøt. Jeg begynte med en teskje, og gav så et par neste dag. I går fikk vi ikke "sovedukka"vår til å sove som vanlig. Hun ville ha mer melk, så jeg amma og styrte fra kl. var 19. Kl. 22 begynte jeg å tenke om hun kanskje ville ha mer grøt. Jeg lagde tre porsjoner (hun spiste grøt av totalt 0,75 dl melk. Jeg hadde ingen intensjoner om å gi henne så mye, men hun smilte og ville bare ha mer. Hun veiva og gira seg veldig opp da hun så at jeg rørte sammen grøt. Hun hvinte av fryd. Jeg var litt bekymret for hvordan det ville gå, men hun sovna som en stein og sov til 10.30 i dag morges. Stakkars, vi har strevd litt om kveldene med henne, og jeg har ammet henne som en helt på dagen for det har vært tydelig at hun ville ha mer, men det har ikke blitt nok. Det har vært økende uro i ca. 10 dager, og hun har altså vært sulten. Vi har prøvd å få henne til å ta flaske også, men det har vi ikke greid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...