Gå til innhold

dere som er skilt / har skilte foreldre...angående julen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

sambo har skilte foreldre... jeg syns de har en litt rar tradisjon...for han har til nå feiret jul annenhvert år hos moren og faren...når han er hos faren, så får han kun julegavene fra faren sin familie....så når han drar på middagsbesøk en av dagene til moren så får han fra moren og moren sin familie (tanter onkler og besteforeldre)... syns ikke dere at det er litt rart? eller er det vanlig???

vi skal feire jul med hans far denne julen...og jeg syns det blir veldig merkelig om vi skal åpne noen gaver der, så dra til moren hans 2 juledag og åpne noen gaver og 1 juledag åpne fra mamma og min familie? syns at alle julegavene skal åpnes på julaften jeg...eller hva sier dere? hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi åpner alle gavene på julaften, men har hørt om mange som gjør det slik. Syns vel det er hyggelig å være sammen med de som gavene er fra da. Men jeg har skilte foreldre, og feiret jul hos begge oppgjennom og har aldri gjort det slik. Men nå har vi feiret mye jul sammen vi da, one big happy family:-)

Men en ting jeg har hørt og som jeg syns er rart er:

Hørt om folk som deler ut alle gavene til de som skal ha de, og så åpner alle hver sine gaver på en gang....hmmm.

Jeg er vant til at en og en gave åpnes, og at alle får se på gaven og hvem den er fra. Det kan ta laaaang tid med et par barn som får uforskammende mye gaver, så det er det vi syssler med på julekvelden:-)

Skrevet

hehe..ja jeg er og vant med at en og en gave åpnes...sånn er det ikke hos sambo sini familie..der løper man og plukker opp gavene har jeg hørt...tar kanskje 30 min før alle gavene er åpnet...

men gavene fra hans tanter og onkler og besteforeldre får han jo ikke åpnet fordi om han er hos moren sin liksom... syns det er rart jeg..håper vi slipper å gjøre det sånn denne julen...

HI

Skrevet

Heisann!

På min mor sin side er vi ca 20 stykker samlet på julaften, gjerne fler. Og der er det slik at man åpner en og en gave, også er det en som finner frem alle gavene og deler de ut. Det er tidkrevende.

Hos samboer sin mor er vi bare 5 stykker på julaften (altfor lite etter min mening, jeg er vant til at man pynter seg i finne "ballkjoler" og mye folk) Der var det slik at de fant frem gaver og delte dem ut flere på en gang. Jeg satt ofte med to uåpnede pakker i fanget fodi det skulle gå så himla fort.

På min far sin side er vi aldri :( bare på formiddagen for å spise grøt gjerne og hente gaver.

Skrevet

Vi åpner alle julegavene på julaften - uansett hvor vi er. Er vi hos mamma får vi med gavene fra pappa og hans side. Besøker de i julen, men da er det som regel julemiddag vi koser oss med. Ikke pakkene.

Skrevet

bra å høre litt forskjellige svar her.. prøvde å si til sambo at jeg syns alle pressangene skal åpnes på julaften..men han mener at det blir så mange pakker...men jeg syns det blir helt teit å ha 3 julaften..

Skrevet

jeg har hatt d sånn som din sambo... fikk pakkene fra mamma og mammas side julaften, og pappas 1 dag... og omvendt da...

bror min og jeg synes d var helt topp vi,,, hadde to julaftener.

Skrevet

Det er vel ikke så rart, mine foreldre er skillt. Å det er ikke alltid like lett å få med alle gavene. Å så får man jo litt jule glede enn bare på juleaften.

Skrevet

men syns liksom ikke det er så gøy når vi sitter der med gaver til oss så er det ikke noe gaver til de andre..er jo ikke julaften uansett...

HI

Skrevet

Jeg er vant med litt gaver her og litt gaver der:)

Synes det er rart å få gaver bare en dag jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...