Tråle i Trøbbel Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Var på familievernkontoret her om dagen for å prøve å få til en samværsavtale med far. "Damen på kontoret" anbefalte meg å begjære megling. Da far bor på en annen kant av landet skal vi ha telefonmegling. Jeg glemte å spørre om dette er noe vi må betale for...Noen som vet om og evt hva vi må betale?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Kan jeg spørre om grunnen til meklingen? ( det koster ingenting)
Tråle i Trøbbel Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har begjært mekling for å se om det er mulig å få til en mer strukturert samværsavtale. Far er lite interessert i å ha noe fast samvær, han mener det er greit at han skal komme og gå som det passer ham. Ikke interessert i å ha noen avtale. I og med at jeg har begjært mekling har han møteplikt, og ta et standpunkt til hva han ønsker. Jeg tror og håper at han har litt mer respekt for fag- og sak-kyndig enn meg og ungene:-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 sjelden å høre om meklingsønske fra omsorgsforeldren.... men, men - lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Meklingen koster ingenting. Og det er faktisk ikke så sjelden at den som har omsorgen ber om mekling heller. Og det er en fordel, for da viser den som har hovedomsorgen at en har vist seg til å ville samarbeide om det skulle komme til en rettslig tvist en gang. Har selv begjært mekling to ganger med bakgrunn i at pappaen også ville komme og gå som han ville. Nå har jeg papirer på at jeg har gjort mitt for at ungene skal få et regelmessig samvær med far, men at han bryter avtalene. Selv om historien han forteller på byen er en helt annen.
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 for akkurat et år siden var jeg på megling....det koster ingenting!!! så over til noe helt anna....ser du er alene med to små...hvor gammel er de? jeg er selv alene med ei datter som er 2 og en sønn som er 3:)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg synes også det var pussig at omsorgspersonen begjærte mekling og for å være helt ærlig så kan du ikke tvinge noen til å være en slik foreldre du ønsker at han skal være. Sett heller grenser selv. Om dette ikke passer barnefaren så tviler jeg på at et skriv fra meklingskontoret hjelper mer enn det kanskje skader. Jeg har vært gjennom hele runden, helt til lyset gikk opp for meg, ungene er ikke like viktig og prioriteres ikke like høyt hos far som hos mor i denne gården her. Når jeg innså og skjønte det ( man håper jo alltids og ville ikke tro at den andre foreldren ikke bryr seg like mye) ble jeg heller aldri skuffet, frustrert, sint osv...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #8 Skrevet 8. oktober 2006 Nå skjønner jeg ingenting. det jeg ikke skjønner er de som syns det er rart at den som her eneansvaret begjærer mekling.... min forståelse på familivernkontoret var nettopp det motsatte. Jeg har også gjort det,fordi faren ikke vil møte mer personlig å lage en avtale,og det er jo det de fleste sliter med...... han møtte ikke, så nå gidder jeg ikke mer... men de er da kjempe behjelplige på familievern samtaler og mekling. du som har skrevet siste innlegg må da enten ha hatt dårlige folk der nede, eller ikke hatt rett innstilling selv. Det er jo faktisk vi som har eneansvaret som sliter med samerbeid fra fedre, og derfor vi som trenger hjelp.... har nesten ikke hørt om noen saker hvor far ber om dette.... så til du som sartet dette innlegget. Du er helt normal som har bedt om hjelp fra fagfolk!!!! klem og lykke til til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå