lifa og Eline Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Hei Jeg lager det meste Eline får å spise, men når det gjelder middag legger jeg merke til at hun spiser mindre av den hjemme lagde til middag enn den kjøpte. Er den man lager selv mer emttende? Er det noen som kan dette som har noen synspunkt?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Hannah er omvendt hun - spiser mer av denne hjemmelagde. Jeg bruker både hvitløk og urter for å tilsette mer smak, da vi ikke bruker salt etc... Tror nok hun er glad i at det smaker litt:-) Tror nok ikke at det er så stor forskjell på hvor mye de metter.
Selma62 Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Gode råd fra Attpåklatten der, det er sikkert saltet i kjøpematen som gjør at hun spiser mer, det gir så god smak, men det er jo ikke sunt!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Theodor spiser også mest når det er hjemmelaget... Vel og merke etter Attpåklattens oppskrift med masse hvitløk og persille!!! NAM!!!
Karomamma Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Snuppa vår spiste like mye uansett hva vi serverte. Men... jeg synes det var mer smak i den hjemmelagede. Brukte også alltid smakstilsetning, som karri og persille. Persille kan brukes i alt!! Prøvde ikke hvitløk i barnematen, men det er sikkert godt
Trollmora Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Som de andre sier så kan nok saltet gi noe mer smak. Prøv også basilikum som krydder, kjempegodt sammen med tomat og pasta! Forøvrig kan jeg ikke sammenligne så mye med det som er kjøpt. Lille Snupp har kanskje fått bare 2 eller 3 glass. EldsteMann var også en som spiste alt, og han var ikke så nøye på hva det var, bare det var mat ) (noe annet nå om dagen: Jammen jeg liker det IKKE!)
lifa og Eline Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2006 Lagde ny forsyning med mat i går. 2 forskjellige retter, riktignok med samme type kjøtt. Da var jeg flink og brukte fersk persille og basilikum. Jeg syntes det smakte nydelig og Eline spiste med god appetitt. Jeg tror vel kanskje kjøpe amten blir glattere, så den re lettere å svelge ned mens den jeg lager blir litt tykkere, så jeg blandet ut med litt vann i dag så hun fikk i seg i hvertfall ca. 1 dl. Hun har slitt en del med tenner og da har det vært ganske vanskelig i det hel tatt å få i henne fast føde. Hva med ingefær fersk, er det noe som kan være godt i retter av kalkun og kylling?
Gummelillan Skrevet 10. oktober 2006 #8 Skrevet 10. oktober 2006 Så flinke dere er?!!! Har kun laget babymat selv en gang og det var ingen suksess. Kanskje jeg også burde skjerpe meg og bli litt sånn huslig...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå