Gå til innhold

Ang tannpuss når de ammes i søvn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guller har to bittesmå tenner nede nå og vi pusser både morgen og litt nå og da på stellebordet for å venne til. Men må tennene pusses etter kvelspuppen?....da sover hun jo:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer bør ikke ammes i søvn. så da var jo den saken løst! Og det er mulig å legge små babyer uten at de bysses/ammes/klappes/strykes/ol i søvn.

Skrevet

Det var et litt dårlig svar syns jeg...

Her har ikke jr fått tenner enda, men jeg lurer litt på hvordan vi skal gjøre det når de kommer. Nå ammes han riktig nok ikke i søvn, men det er det siste vi gjør (inne på soverommet) før han legges i senga si. Blir veldig forstyrrende å gå inn på badet etterpå syns jeg. Har tenkt at kanskje jeg skal ta med tannbørsten på soverommet, eller pusse før siste måltid.

Hva gjør dere andre som ammer på soverommet?

Skrevet

Det er ikke slik at hun MÅ ammes i søvn, men noen ganger er hun trøtt og sovner!

Skrevet

Jeg ville definitivt ha pusset etter kveldspuppen hvis det lar seg løse hos dere.

Da dattera mi fikk sine første tenner fikk hun fortsatt pupp på sengekanten, men i de dagene den første tanne dukket hun opp, begynte hun å ville ha mindre av kveldspuppen (sikkert helt tilfeldig, men veldig beleilig :oD), og jeg startet da med å ha henne i armene mine og synge godnattsang isf å dra opp genseren og gi henne pupp. Dette godtok hun, roet seg fint ned, og sovnet fra den kvelden helt uten pupp. Dette var supert, for da kunne pappaen også begynne å legge henne, og vi hadde ikke dårlig samvittighet mht tannpussen :o)

Lillebror her er nå 4 mnd, og han får fortsatt kveldspuppen på sengekanten, men han godtar også å få den i stuen e.l., så jeg antar at det vil gå greit å endre rutinene mht amming før el etter stellet når den første tanna dukker opp :o)

Skrevet

Må bare legge til at så lenge tennene er rene når babyen legger seg så er det IKKE skadelig for tennene med vanlig nattamming. :)

Skrevet

Å amme babyer i søvn (evt nattamming) skader ikke tenne til babyen. Mm innholder faktisk antistoffer som forebygger karies. Dessuten bader ikke tennene i melk som ved flaskedrikking. Brsytet blir strekt langt bak i munnen på baby (mye lengre enn det vi tror)slik at munnen blir ikk full av melk. En tannlege skrev dette i foreldre og barn i sommer

Skrevet

- ikke misforstå meg - man pusser jo tenne når en kan, men det skader altså ikke tenne slik evt mme vil kunne gjøre ( fordi mme ikke inneholder antistoffene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...