Lilleh Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Snuppa på 8 mnd våkner fremdeles hver natt 1-3 ganger og får pupp.. hvis jeg prøver å drøye hylskriker hun, og roer seg ikke før hun får. Vi har ikke begynt med noen nattavvenning enda.. Om morgenen, som er mellom 7-9 kan hun ligge opptil en times tid i senga si å pludre for seg selv, kose med bamsen, kikke bort på meg.. uten at det er noen skriking. Er hun redd om natta når det er mørkt i rommet? Det sies jo at de ikke har behov for nattmat etter 6 mnd, men gjelder det alle? Tenk om jeg nekter jenta mi nattmat, og så er hun faktisk skikkelig sulten!! Hun spiser jo godt om natta.. På dagen får hun grøt morgen og kveld, pluss litt fruktpure. Ellers mm så mye hun vil ha, som regel hver 2-3 time..
tøffitrynet Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 hei! Jeg tror nok jenta di er sulten, og at det er derfor hun våkner om natten... hvis det er som du skriver at hun får grøt to ganger om dagen..når er disse grøtmåltidene? siden hun er åtte mnd, er hun absolutt stor nok til å prøve seg på middagsmat... jeg anbefaler deg å bruke grøt til frokost og kvelds-måltid, og få til et middagsmåltid i mellom der.. begyn forsiktig med grønnsaksmos (gjerne med mais eller gulerot i, for det gir en søtsmak) og øk gradvis til en ordentlig posjon.. jeg tror at hun våkner såpass mye i løpet av natten, fordi hun ikke får i seg tilstrekkelig met mat på dagen... men som sagt..du må prøve deg litt frem
Tigergutt Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har det akkurat som deg! Snuppa spiser tre ganger om natten, og jeg har misstanke om at hun ikke får i seg nok i løpet av dagen. Tiltross for at hun er blid og fornøyd. Hun spiser grøt (ikke full porsjon) om morgen, grønnsakspure midt på dagen og grøt til kvelds. I tillegg får hun så mye pupp hun vil, og det er 2 til 3 ganger i løpet av en dag. På natten våkner hun og vil ha mat. Hun suger grådig, og når hun er ferdig er det bare å legge henne tilbake. Selv om hun sovner med en gang, så gjør ikke jeg det. Dette resulterer i at jeg har lite søvn pr natt, og at jeg aldri har mer enn 2,5 sammenhengende søvn. Etter 6 måneder begynner jeg å bli rimelig "sliten".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå