Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Poden er 15 mnd. far bor fem timers kjøring unna.....er så spent på utfall i rettsak...... noen som har erfart lignende? Tenker på hyppighet og lengde på samvær fastsatt i retten - spesielt når foreldre bor langt fra hverandre? Aldri vært sammen med far, som kun har hatt sporadisk kontakt. scary!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 skulle vært unødvendig å gå til retten.......viktig at foreldrene smarbeider!!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Verden er ikke alltid såååå Enkel skjønner du!! VÅKNE OPP DU!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Er dette en reell situasjon dere er i nå? Man kan jo ikke sende avgårde et så lite barn på en så lang reise. Og har han kun hatt sporadisk kontakt,kan jo ikke samværene være for lange heller vil jeg tro. Det kommer jo an på hva som har blitt sagt i retten,og hvor langt partene står fra hverandre,om kommunikasjonen er helt fraværende eller hva. Men jeg kan da ikke skjønne annet enn at det samværet må bli svært begrenset,og at det er far som må ta den lange turen for å få sett barnet sitt,og så at man evt ser om han følger opp dette over tid,og så revurderer saken etterhvert hvis det er mulig? Men det er nå min konklusjon,jeg vet jo ikke hva retten mener:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 kan du skrive utfallet. er spent selv... mulig det går den veien her også.... faren har ikke sett sønnen på 3 mnd.menha vil ikke bli kjent med han her hjemme, bare komme å hente han...10mnd gammel,over mitt lik. de var fullstendig enig med meg på familivernkontoret..så da får vi se hvor lenge faren gidder å være sta da.... lykke til. klem
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Skal skrive utfallet jeg..... forbredende rettsmøte om 3 uker. Jeg er sååå spent at jeg klarer ikke tenke på annet. den som skrev sist her: Fr blir pålagt å komme hjem til dere for gradvis å bli kjent med barnet. Slik er det bare. Har han gått til advokat enda? Har dere vært til mekling?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 har nettopp vært i forberedende rettsmøte nå idag jeg da.Ville fortelle at dere har ingenting å bekymre dere over da dommere og sakkyndige er der for å gjøre det beste for barnet. Har ikke pappaen hatt samvær med barnet må han regne med at barnet trenger en tilvenningsfase før han kan ha samvær med barnet alene uten mor. Sånn er det bare.Ingen vil sende ett lite barn avsted med ett fremmed menneske.Men mor må også regne med at denne tilvenningsfasen nettopp bare er en fase og ikke kan hales ut i det uendelige. Det er viktig at dere har fokuset på at det er viktig at barnet blir kjent med pappaen sin selv om dere selv ikke liker han eller har problemer med han på en eller annen måte. i min sak dreide det seg om ett barn på 18 mnd og en pappa som hadde flyttet 45 mil unna.Pappaen flyttet før påske og hadde regelmessige samvær fram til da, etter flyttinga ble det vanskelig å gjennomføre og jenta vår ble urolig etter samværene som var relativt sporadiske.derfor jeg ville at pappaen skulle ha samvær hjemme hos oss i en periode før han tok henne med seg til sitt nye hjem. Heldigvis for meg fikk jeg støtte i dette hos sakkyndige og en motvillig pappa gikk med på forslaget mitt tilslutt.Vi har vært gjennom flere meklinger tidligere med samme forslag, men da nektet han blankt at det var behov for dette.Men jeg tror nok han kommer til å være fornøyd med avtalen vi laget idag om noen år, når datteren vår forhåpentligvis er like trygg på han som på meg.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Meg over her.glemte å skrive at pappaen skal ha samvær hver fjerde uke etter han er ferdig med opptrappinga som er hjemme hos oss.Barnet er da nesten 2 år og kan fint være borte fra mamma i en uke:-)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Hei - og takk for info!!! Synes du jamen meg er flink jeg, som er så positiv. Enig med deg, at fokus skal være at barnet har krav på å bli kjent med far. Var det slik for dere at dere ikke hadde bodd sammen før?? Hvor lenge skal det opptrappings opplegget vare? regner med at det opptrappingsopplegget skal vare i 6 mnd, siden barnet nå er 18 mnd, og detskulle være 2 år da han skulle begynne med en uke i mnd. Hvordan skal dette opptrappingsopplegget bli gjort, siden han bor så langt unna? skal han komme ned til dere først da eller, for deretter å komme og hente for samvær senere?? Jeg synes at en uke høres lenge ut for et barn på 2 år jeg!! guri malla.....men, det er jo det samme som barnefar her ønsker da.....så da får man se med tid og stunder. Fint om du ka fortelle litt om opptrappingsopplegget. Regner med han ikke har hatt overnattingssamvær enda. Takknemmlig for svar og info :-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Barnet vårt er jo snart 19 mnd nå, eller 1 år og 7 mnd. så det er jo ikke lenge til hun er 2. Opptrappinga varer i fra nå til februar og deretter er det ei uke om gangen.Men du må huske at her har pappaen hatt kontakt med barnet hele tiden, men sjelden uten mor tilstede.Så opptrappinga går mye på å venne barnet til å være uten mamma og få barnet til å forstå at mamma ikke er borte for alltid selv om mamman ikke er der. Opptrappinga er ikke for å bli kjent med pappaen, fordi hun kjenner han fra før. Så jeg vil tro at det tar mye lengre tid om barnet ikke kjenner pappaen... Ei uke høres lenge ut, men tenk det at pappaen har tre uker uten dattern sin.Det er lenge det!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #11 Skrevet 21. oktober 2006 Hei jeg har vært i retten og der kom sakskyndige med følgende anbefalinger. En overnatting pr fylte år, borte fra hovedomsorgsperson når konfliktnivået er så ekstremt som det er hos oss. Begge foreldre her er "normale". Jeg ser over at "det er lenge for far med 3 uker" , dette dreier seg ikke om far og hans behov , men om barnets. ,,,, Er barnet ditt trygg og god og "vanlig" sammen med far og etter besøk er det ikke noe problem, men om barnet viser tegn på utilpasshet og oppfører seg annerledes, så er det etter min mening barnets måte å kommunisere at det ikke er en situasjon som er til det beste for barnet.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #12 Skrevet 22. oktober 2006 det er jeg som skrev innlegget........og syntes det sakkyndige sa i saken til du siste som svarte hørtes OK og fornuftig ut!! En natt pr år.... Problemet hos oss - blir vel at barnefar bor langt borte - slik at en natt ville ikke bli aktuelt - om poden skal sove hjemme hos faren. For oss blir dette en utfordring...... sukk......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå