oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Hei, jeg har en datter på 1 mnd. Jeg ammer først og gir tillegg på flaske etterpå. Da hun sliter seg ut ved å suge av puppen og er fortsatt sulten. Jeg har så ofte brystspreng i den ene puppen, så jeg tror ikke hun klarer å tømme den. Har avent håndpumpe, men får ut så lite av den. På en halvtime får jeg bare ut 40ml.. Men jeg vet at det er mere melk.. Når jeg kjenner på puppen når jeg har spreng, så kjenner jeg at det er små klumper inni.. Hva skal jeg gjøre??
jabk Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 hei:) du kan prøve å massere forsiktig når hun suger av deg for å se om du får vekk klumpene. Eller du kan prøve å håndmelke..e ofte bedre enn pumpe. Massage har hjulpet på meg når jeg har hatt klumper, men har i tillegg elektrisk pumpe som pumper bra:) Eller har du prøvt syntocinonspray? kan være du bare er tungmelkt? at hun suger og melka er der men stanger pga utdrivningen ikke er god nok...i den sprayen er det hormonet (oxytocin) som skal hjelpe med utdrivningen..da får du kanskje tømt brystet godt nok? er kanskje derfor hun sliter seg ut og er fremdeles sulten? siden du har spreng og klumper virker det jo som om melka er der?
mamma til en skatt Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Har hørt at soya lecitin skal hjelpe å løsne opp trange melkeganger og dermed forhindre klumper i brystet, dette får du kjøpt i helsekost butikker. Har ei venninde som har brukt det med stort hell!! Ellers er forsiktig massasje i sirkel bevegelser anbefalt mens barnet suger eller da også når du pumper deg. Det har hjulpet meg iallefall. Selv bruker jeg elektrisk pumpe, så da har jeg en hånd ledig til forsiktig massasje. Jeg pumper ut litt trykk før jeg lar barnet suge brystet tomt, lettere for ham å få tak i brydtknoppen skikkelig når jeg ikke har sånn spreng. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå