Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Vi skal kjøpe ny og er usikker på modell... 1. Hvilke merke har dere? 2. Og hvilke funksjoner har den? 3. Hvilken type tøy tørker dere i den? 4. Sliter den mye på tøyet/krymper tøyet mye? Trenger mange gode tips!! TAKK!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 vi har en siemens wxl..tror jg det er.. med ullvugge- ullvugge trengsvel ikke..greit nok å bare ta ulltørk- jeg tørker det meste i den for å ikke få dårlig inneklima- selv om strømprisene suger nå... Klærne blir mer slitt...men når du tørker bæør du evt ta skaptørt- slik at de ikke blir helt tørre og krøllete..- se på hvor mye strøm som går- og hvor mange kilo maskinen kan ta - og om den stopper når klærne er tørre av seg selv
Joikaboll@ Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Kjøpte Miele i februar, med "alt" av programmer, betalte 7000,- for den, knallgod trommel, helt til mandag som var, da stoppa den. Termostaten er død. Blir reparert til tirsdagen da. Tørker alt i den, klær, sko, sengetøy, duker ALT går i trommelen.
..idyll Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg (ja jeg sier jeg, for jeg er eneste som bruker den har AEG Lavamat, den har mange programmer og jeg tørker det meste til "Skaptørt". Tørker håndklær, sengetøy, klær, duker, dyner og puter. Det eneste jeg ikke tørker der er strømpebukser, mitt undertøy og ulltøy :-) Tøyet krymper nok litt, men ikke så mye at jeg heller tørker det på stativ! Kjempegodt å kunne få alt rett inn i skapet samme dag som det blir vasket :-)
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 har whirpool, med 6.sans. Den stopper når tøyet er tørt. Jeg tørker alt uten om olabukser i den. Syntes ikke tøyet krymper i den, eller så er jeg bare så vant til å bruke trommel at jeg ikke legger merke til det.
ToPrinsesser<3 Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har en Zanussi TSC 665E som jeg kjøpte for 4 år siden. Den har elektronisk sensor som gjør at den stopper når tøyer er tørt, basert på hvilket program jeg har stilt den inn på; bomull og syntetisk, 5 ulike tørkenivåer. Den kan også stilles inn på 30 og 60 min, og kun luftørking (genialt til dunjakker, puter o.l som må "fluffes" opp etter vask). Videre har den innstilling på halv temperatur. Jeg tørker sengetøy, håndklær, undertøy, og alle klærne til ungene (og de voksne)som tåler tørketrommel. Skjorter og treningstøy tørker jeg ikke. Har gjort noen tabber, men man lærer jo av det. :-) Vedr krymping, så har vi forsøkt å krympe et par skjorter min mann har kjøpt som har vært for store, og det har gått fint, de har blitt litt mindre. Men, les vaskeanvisningen på klærne så slipper du unødig krymping. Lykke til med kjøpet!
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Noen tørketromler bråker veldig. Tenk på hvor trommelen skal stå, og velg en stillegående trommel dersom du hører den fra stue/kjøkken. Velg en som har stor kapasitet. Bør kunne ta 6kg tøy eller mer. Sjekk at filteret er enkelt å ta ut og rengjøre for lo. Og som nevnt, velg en som stopper av seg selv når den er ferdig. Jeg har et billigmerke fra Elkjøp. Er bare sånn passelig fornøyd med den. Neste gang skal jeg ha Miele vaskemaskin og kanskje Miele trommel. Tror det er verdt pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå