Gå til innhold

KONDENSTØRKETROMMEL - TRENGER MANGE RÅD!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe ny og er usikker på modell...

1. Hvilke merke har dere?

2. Og hvilke funksjoner har den?

3. Hvilken type tøy tørker dere i den?

4. Sliter den mye på tøyet/krymper tøyet mye?

Trenger mange gode tips!! TAKK!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. AEG

2. programm for minutter , programm for bommulstøy om hvor mye fukt det skal ha igjen og et likedan program for lettstelt tøy. Skåneknapp for tøy du ikke skal tørke så hardt.

3. handlkær, kluter, bodyer av og til sengeklær.

4. har ikke sett noen krymping av tøyet eller slitasje, da jeg ikke tørker ha på klær. Dongeribuksa mi krympa ikke når jeg skulle krympe den....

Skrevet

1.whirlpool

2. samme som aeg over + stille inn starttid. Feks at tørke trommelen skal sette seg på om 5 timer. ringeklokke når den er ferdig som kan slåes av. mulighet for å kjøre kondens rett ut i sluk. + strykeprogram knapp

3. treningstøy, babytøy, hånkler sengetøy. undertøy og sokker

4. tøyet holder seg bra

Skrevet

1. siemens

2. min. tørk, og forskjellige grader av fuktighet mann vil ha. eks. stryketørt, skaptørt o.s.v

3. sengklær, handuker, barnetøy. jeans

4. har ikke sett noe til det, men det sies jo at det sliter mer enn lufttørke selvsagt...er veldig fornøyd...

Skrevet

1 WHirlpool 6th sense

2 minuttinstillinger for 20, 40 og 60 min tørk samt kal luft tørk, og instillinger for stryketørt, skaptørt og skaptørt pluss for bomull og syntetisk. Har og en skåneknapp og en alarmknapp hvor den da piper når den er ferdig, samt at den piper når lofilteret er fullt.

3 håndklær, barnetøy og strechlaken, samt annet når det trengs

4 er veldig fornøyd med den

Skrevet

Uff...leste det som om du hadde kondom i tørketrommelen,jeg :-/

Skrevet

Har også whirlpool 6th sense

Veldig fornøyd med den:)

Skrevet

Må bare tipse om at kondenstørketromler bruker myyyyye mer strøm enn utluftingstromler. Vi hadde ikke noe valg på vårt bad, men hadde vi hatt det skulle jeg aldri ha valgt kondens!!!

Ei jeg kjenner sjekket strømforbruk, og det var 4-5 kWh pr. tørking på kondenstørketrommel mot ca. 0,66 kWh på utluftningstrommel. Det er stooooor forskjell, altså!

For å sette opp et lite regnestykke:

Ta i litt lite og si at forskjellen på en tørk er 3,5 kWh

Vi brukte fort ca. fem tørkinger i uka = ca. 900 kWh i året. Med strømpriser på ca. 0,75 øre/kWh blir det nesten 700 kroner i året spart på å velge utlufting foran kondens...

Ja, jeg innrømmer - fjummsi er økonomisk anlagt om dagen. Tørketromlen vår brukes bare i "nødsfall"

Skrevet

Takk Fjummsi!! Da er det godt vi ikke har kondens trommel da - og bruker vår kun håvdkler - sengetøy og undertøy. Resten henges opp. Blomman er å i det økonomiske hjørnet for tiden og har stengt av to rom for vinteren - kjøpt inn tørkesnorer til badet og satt et tørkestativ inn på soverommet vårt. Lillegutt har flyttet inn på rommet til storebrødrene. Unødvendig å fyre opp et rom til bare klestørk og et rom

hvor babyen bare sover på natta. Bedre å utnytte varmen som likevel er andre steder i huset.

Skrevet

dytt

flere gode råd ang mine spm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...