phantomet Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Ser at det jevnlig dukker opp filmmotalelser og anbefalinger... Hva med å gjøre det samme med bøker? Jeg har vært en lesehest store deler av mitt liv, med unntak av når jeg har vært gravid og kvalm. Nå er jeg igang med en bok som så langt virker særdeles lovende. "Boken om salt" av Monique Truong. Som utspiller seg i 30-årenes Paris, og som forteller historien om et kvinnelig kunstnerpar, deres kokk-servitør-butler fra Vietnam. Den handler om kunst, eksentrisitet, mat, menneskelige relasjoner, kjærlighet og det som foregår i det skjulte... Alt beskrevet med et malerisk språk.
Karomamma Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Oi oi oi, jeg har knapt lest en bok siden jeg ble gravid. I gamle dager tok jeg T-banen til jobb og da ble det kjapt en bok i uka. Gode boktips mottas altså med takk! Har ikke lest DaVinci-koden en gang....
phantomet Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2006 Bøker er næring for sjelen og intellektet for min del. Har gjort noen skikkelige bommerter vedrørende timingen for når visse bøker bør leses. "Maos, den ukjente historien" og "Idas dans" er eksempler på bøker som ikke er spesielt egnet å lese når man f.eks er særdeles hormonell og sårbar... Men det er bøker som er vel verdt å bruke tid på når man er i stabilitet...
Ronja65 Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg rett og slett elsker Paulo Choelo. En fantastisk forfatter. Den siste boken jeg leste av han var 11 minutter. Den var en helt spesiell bok, og anbefalles sterk. Alkymisten, er også bare helt utrolig. Han skriver veldig lettlest. Men man må ofte stoppe opp, for mange ganger så treffer ordene hans så utrolig.
Håper :-) Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg er utrolig glad i bøker, og skulle lest så mye mer enn det jeg gjør. Paulo Choelo er også min favoritt forfatter - har ikke peiling på hvor mange ganger jeg har lest Alkymisten! Har ennå ikke fått i hus den siste boka hans, men den kommer snart :-) Må bare få anbefale "Vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafón - en spansk forfatter - klarte ikke å legge den bort. Også må jeg ikke glemme "Tilværelsens uutholdelige letthet" av tjekkiske Milan Kundera. En STOR klassiker, og filmen - ja den har jeg sett så mange ganger at jeg kan replikkene ( ....i alle fall nesten).
phantomet Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har lest samtlige av de anbefalte bøkene her. Og jeg er enig med dere. Den siste boken jeg har lest av Paulo Coelho er Zahir... Den faller inn i rekken av bra bøker fra en brilliant forfatter..
hypersusmor Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 En stund klarte jeg å lese bøker og amme samtidig, nå får jeg nesten ikke lov til å snu meg uten at den lille blir fornærmet. Leste bøker på norsk og med ikke alt for liten skrift. Fra det utvalget kan jeg anbefale: "Biens hemmelige liv" av Sue Monk Kidd og "Zahir" (beste Coelho-bok jeg har lest, falt ikke spesielt for Alkymisten eller de andre jeg har lest) Ellers er en av mine favoritter "Besettelse" av A.S. Byatt og så gleder jeg meg til den nye boken til Erik Fosnes Hansen kommer ut. Jeg har fått lov til å lese begynnelsen av boken :-))
Selma62 Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg gleder meg også veldig til å lese den siste til Erik Fosnes Hansen. Paulo Coelho har jeg aldri falt her for, Alymisten traff ingen strenger hos meg. Men jeg elsker bøker! Er glad for å få anbefalt bøker, så jeg skal skaffe med 'besettelse' som du anbefaler. Fikk akkurat anbefalt Egalias døtre og har fått den i hus men har ikke påbegynt den ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå