phantomet Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Ikveld har vi startet med nytt prosjekt. Det er å lære lillegutt "sove selv trikset" Ble lagt våken og blid i sengen sin, og forlatt... Etter en stund skjønte han at han var alene, og ga tydelig uttrykk for at dette ikke var gøy. Var inne hos ham med en gang, ga ham smokken (som han egentlig ikke liker) og gikk igjen. Enda litt tid gikk, så hylte han igjen. Inn på nytt, sjekket bleien, som var full, skiftet, la ham på ny, og forlot ham. En runde til med gråt. Inn på ny, beroliget ham og gav ham smokken. Stille... Nå har han sovet i over en time... PS! Jeg er ikke tilhenger av gråtekur, bare så det er sagt. Så responsen han får ved gråt er umiddelbar...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Bra! Lykke til, det går så fint så - både mor og barn trenger litt tid på å venne seg til denne oppskrytte sovingen:-) Mye hyggeligere å ha bebisen liggende på magen egentlig;-) Hi hi, men på sikt så har nok alle parter godt av gode søvnvaner:-) Vi startet med dette når Hannah var 3 uker vi og hun er verdens greieste sovedukke. Selvfølgelig prøver hun seg noen ganger, men hun er trygg, for vi går stadig inn og stryker henne og koser henne og viser at vi er der om hun skulle ha en raptus. Nå har vi etablert et supert mønster og vet alltid at det er noe om hun ikke roer seg etter noen minutter, gjerne en ladning i bleien! En kveld måtte vi faktisk skifte 5 bæsjebleier - da hadde jeg spist litt mye blåbær:-( Hadde jeg dårlig samvittighet da? JA!!!
phantomet Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2006 Idag er lillegutt 28 dager, så da ligger vi ikke så langt bak dere , attpåklatten, når det gjelder når man gjør hva... *smiler* Det var beroligende lesning! Lillegutt fortsatt å sove helt jeg la meg, men som den sultne lille fyren han er, luktet han mat lang vei da jeg la meg ned ved siden av ham.. Når det gjelder å ha babyen på magen, så burde jeg egentlig utviklet en kenguru-pung å hatt ham der hele tiden. Det er så deilig å snuse, stryke og kose jevnt og trutt. Blir aldri lei... Og siden dette er siste lille tassen her i huset gjelder det å nyte det til fulle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå